| İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
| Öğretim Dili: | Türkçe |
| Dersin Türü: | Must Course |
| Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
| Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, bilim felsefesi -yöntem -analiz anlayışı içerisinde,öğrencilerebilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin, bilgi, beceri, araştırma-analiz yapmave yorumlamayeteneği kazandırmaktır. Derste; bilim ve sosyal bilim anlayışları, araştırma süreci ve yazın taraması yapma, bir araştırmanın kavramsal çerçevesini oluşturma, araştırma tasarımı, örneklemseçme, ölçme ve işlemselleştirme, paket programlarla nicel veri analizi ve raporlamakonuları işlenecektir |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bilimsel araştırmaların kapsamını ve temellerini öğrenir. "Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenir. " Bilimsel metinleri okur, anlar ve veri analizi yapabilir. Araştırma raporu hazırlamayı öğrenir Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olur ve etik dışı davranışları önleyebilir. |
| Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin Genel Tanıtımı | Okuma |
| 2) | Bilimsel Yöntem, Bilimsel Yazım ve Etik | Okuma |
| 3) | Araştırma Sorunsalıve Yazın(Literatür)Taraması | Okuma |
| 4) | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi | Okuma |
| 5) | Araştırma Tasarımı: Araştırma Desen ve Yöntemleri | Okuma |
| 6) | Evren ve Örneklem | Okuma |
| 7) | İşletimselleştirme | Okuma |
| 8) | Veri Toplama Teknikleri | Okuma |
| 9) | IBM SPSS’e Giriş ve Temel İstatistiki Ölçüler | Okuma |
| 10) | Veri Analizi I-Farklılık Analizleri (t-testi, ANOVA) | Okuma |
| 11) | Veri Analizi III -Hiyerarşik Regresyon ve GüvenilirlikAnalizi | Okuma |
| 12) | Veri Analizi II-İlişkisel Analizler (Korelâsyon, Regresyon, Çoklu regresyon) | Okuma |
| 13) | Veri Analizi IV | Okuma |
| 14) | Genel Tekrar | Okuma |
| 15) | Final |
| Ders Notları / Kitaplar: | Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
| Diğer Kaynaklar: | Şener Büyüköztürk , Özcan Aygün, Ebru Kılıç Çakmak, Şirin Karadeniz, “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Pegem Yayıncılık, ISBN: 9944919289, 2014 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 220 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |