PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5253 Tüketici Davranışları Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AHMET BAŞCI
Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ
Öğ.Gör. ALTAY AYHAN
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU
Dr. DUYGU AYDIN ÜNAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Yöneticiler tarafından, tüketici davranışını anlamak, tepki vermek ve/veya değiştirmek amacıyla kullanılan veya kullanılabilecek davranış bilimlerinden derlenmiş bir dizi kuramın anlaşılması, kavram ve bulgulara giriş; algı, öğrenme, güdüleme, tutum oluşumu ve değişimi, davranış modelleri ve bunların pazarlamada ve yönetimsel karar verme sürecine uyarlanmasının anlaşılmasını amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamalı bilgilerle tanışmış olacaktır. Ayrıca öğrenci, bu dersi aldıktan sonra, tüketici davranışları konusunda literatürdeki teorik modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri sistemli bir şekilde öğrenmiş ve bu konuda bağımsız araştırma yapma becerilerini kazanmış olacaktır.

Dersin İçeriği

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ PAZARLAMADAKİ ÖNEMİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ
TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ VE SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: (1) DEMOGRAFİK UNSURLAR
FAKTÖRLER: (2) PSİKOLOJİK
TÜKETİCİ BİLGİ İŞLEME SÜRECİ VE ÖĞRENME
ALGILAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
TUTUMLAR, TUTUMLARIN DEĞİŞTİRME VE İKNA
GÜDÜLENME VE TÜKETİCİ İLGİLENİMİ
KİŞİLİK VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ
DEĞERLER VE YAŞAM BİÇİMİ
TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN SOSYO-KÜLTÜREL FAKTÖRLER
GRUP DİNAMİĞİ VE DANIŞMA GRUPLARI
AİLE VE SOSYAL SINIF
KÜLTÜR VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI; VAKA ANALİZİ

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama ve Pazarlamada Temel Kavramlar
2) Tüketici davranışlarına giriş
3) Tüketici kavramı
4) Tüketici davranışlarını etkileyen dışsal faktörler
5) Kültür, altkültür, sosyal sınıf ve aile
6) Tüketici davranışlarını etkileyen içsel faktörler
7) Ara Sınav
8) Tüketici karar süreci
9) Motivasyon, öğrenme, inanç
10) Tüketici davranışlarıyla ilgili modeller
11) Nicosia modeli
12) Heward and Sheth modeli
13) Engel, Kallat and Blackwell modeli
14) Marshal ve Veblen modeli
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Solomon R. Michael, “Consumer Behavior”, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: William L. Wilkie, “Consumer Behavior”, John & Sons Inc.,
Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, “Tüketici Davranışı”, Media cat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.