STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5253 | Tüketici Davranışları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET BAŞCI Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM Prof. Dr. ERDOĞAN KOÇ Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL Doç. Dr. CEYDA AYSUNA TÜRKYILMAZ Öğ.Gör. ALTAY AYHAN Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞLA PINAR BOZOKLU Dr. DUYGU AYDIN ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Yöneticiler tarafından, tüketici davranışını anlamak, tepki vermek ve/veya değiştirmek amacıyla kullanılan veya kullanılabilecek davranış bilimlerinden derlenmiş bir dizi kuramın anlaşılması, kavram ve bulgulara giriş; algı, öğrenme, güdüleme, tutum oluşumu ve değişimi, davranış modelleri ve bunların pazarlamada ve yönetimsel karar verme sürecine uyarlanmasının anlaşılmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler tüketici davranışları konusunda teorik ve uygulamalı bilgilerle tanışmış olacaktır. Ayrıca öğrenci, bu dersi aldıktan sonra, tüketici davranışları konusunda literatürdeki teorik modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri sistemli bir şekilde öğrenmiş ve bu konuda bağımsız araştırma yapma becerilerini kazanmış olacaktır. |
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR TÜKETİCİ DAVRANIŞLARININ PAZARLAMADAKİ ÖNEMİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİ VE SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: (1) DEMOGRAFİK UNSURLAR FAKTÖRLER: (2) PSİKOLOJİK TÜKETİCİ BİLGİ İŞLEME SÜRECİ VE ÖĞRENME ALGILAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ TUTUMLAR, TUTUMLARIN DEĞİŞTİRME VE İKNA GÜDÜLENME VE TÜKETİCİ İLGİLENİMİ KİŞİLİK VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ DEĞERLER VE YAŞAM BİÇİMİ TÜKETİCİ SATIN ALMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN SOSYO-KÜLTÜREL FAKTÖRLER GRUP DİNAMİĞİ VE DANIŞMA GRUPLARI AİLE VE SOSYAL SINIF KÜLTÜR VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI; VAKA ANALİZİ |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama ve Pazarlamada Temel Kavramlar | |
2) | Tüketici davranışlarına giriş | |
3) | Tüketici kavramı | |
4) | Tüketici davranışlarını etkileyen dışsal faktörler | |
5) | Kültür, altkültür, sosyal sınıf ve aile | |
6) | Tüketici davranışlarını etkileyen içsel faktörler | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Tüketici karar süreci | |
9) | Motivasyon, öğrenme, inanç | |
10) | Tüketici davranışlarıyla ilgili modeller | |
11) | Nicosia modeli | |
12) | Heward and Sheth modeli | |
13) | Engel, Kallat and Blackwell modeli | |
14) | Marshal ve Veblen modeli | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Solomon R. Michael, “Consumer Behavior”, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | William L. Wilkie, “Consumer Behavior”, John & Sons Inc., Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış, “Tüketici Davranışı”, Media cat |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir. | 1 |
0) | 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir. | 1 |
1) | Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır. | 3 |
2) | Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar. | 3 |
3) | Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler. | 4 |
4) | Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır. | 4 |
5) | Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır. | 2 |
6) | Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır. | 5 |
7) | Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak | 4 |
8) | Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |