YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş dünyasındaki hızlı değişimler, bilginin kullanılmasında yeni karar alma ve yaratıcı çözüm bulma yeteneğini gerektirmektedir.İletişim teknolojisi, karar alıcıları çok hızlıca piyasa koşullarını ve tüketici davranışlarını doğru ve etkili yorumlamaya yönlendirmektedir. Bu nedenle, piyasa durumunu bilimsel olarak araştırma süreci yöneticiler için önem arz etmektedir. Dersin amacı, araştırma yöntemleri ve araştırma süreci hakkında geniş bilgiye sahip olan ve karar alma sürecinde bu araştırma verilerini etkin kullanabilen yöneticiler yetiştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Planlama sürecinde bütünleşik araştırma becerisi kazanma. 2. Araştırma ile ilgili etik boyutları ortaya çıkarma. 3. Bilimsel araştırma yürütmesi ile ilgili önemli adımları öğrenme. 4. Yeni araştırma önerilerini geliştirmek ve yazmak. 5. Araştırma yönetiminde veri analizi yapma ve yorumlama. |
Bu ders kapsamında öğrencilerin araştırma sorularının tanımlanması, geliştirilmesi, tasarımının oluşturulması ve analizlerinin yapılması konusunda gerekli olan teknikler sunulacaktır. Öğrenciler farklı araştırma tasarımlarının temellerini oluşturan konseptleri öğrenip, ders boyunca veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri ile ilgili uygulamalı örnekler tartışılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmanın Tanımı ve Kapsamı Karar alımında araştırmanın rolü Türkiye'de ve Dünya'da Araştırma Piyasası Piyasa Araştırması Süreci | |
2) | Yönetim ve Araştırma tanımlaması Araştırma Modellerinin Gelişimi | |
3) | Araştırma Formülleri Keşif Araştırmaları: İkincil araştırma ve Nitel araştırma | |
4) | Araştırma Formülasyonu Ön Araştırma Tanımlayıcı Araştırma | |
5) | Tanımlayıcı araştırma ve birincil veri toplama yöntemleri Anket derinlemesine röportaj ve anket | |
6) | Kavramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme Araştırma Önerileri ve Raporu Yazımı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Değişken Tanımlamanması Ölçek ve Ölçü Gelişimi Anket Geliştirme ve Kodlama | |
9) | Örnekleme Teknikleri ve Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi | |
10) | Data Analizleri: Parametre Testi ve SPSS Uygulaması | |
11) | Data Analizi: SPSS Uygulaması | |
12) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | |
13) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Malhotra, N. K. Basic Marketing Research Applications to Contemporary Issues, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Malhotra, N. K. and Birks, D. F. Marketing Research: An Applied Approach, 2nd European ed., England: Harlow, Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 12 | 168 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 222 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. | 4 |
2) | İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. | 5 |
3) | İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. | 3 |
4) | İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. | 3 |
5) | Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. | 2 |
6) | İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. | 1 |
7) | İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. | 1 |
8) | Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur. | 1 |
9) | İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser. | 2 |
10) | Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | 3 |
11) | İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. | 2 |