YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. MURAT ÇİNKO Prof. Dr. MURAT AKBALIK Doç. Dr. FİGEN YILDIRIM Prof. Dr. YILMAZ ESMER Doç. Dr. BARBAROS BOSTAN Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT Dr. Öğr. Üyesi ASLI TOLUNAY Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN Dr. RESUL BALTACI Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | İş dünyasındaki hızlı değişimler, bilginin kullanılmasında yeni karar alma ve yaratıcı çözüm bulma yeteneğini gerektirmektedir.İletişim teknolojisi, karar alıcıları çok hızlıca piyasa koşullarını ve tüketici davranışlarını doğru ve etkili yorumlamaya yönlendirmektedir. Bu nedenle, piyasa durumunu bilimsel olarak araştırma süreci yöneticiler için önem arz etmektedir. Dersin amacı, araştırma yöntemleri ve araştırma süreci hakkında geniş bilgiye sahip olan ve karar alma sürecinde bu araştırma verilerini etkin kullanabilen yöneticiler yetiştirmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Planlama sürecinde bütünleşik araştırma becerisi kazanma. 2. Araştırma ile ilgili etik boyutları ortaya çıkarma. 3. Bilimsel araştırma yürütmesi ile ilgili önemli adımları öğrenme. 4. Yeni araştırma önerilerini geliştirmek ve yazmak. 5. Araştırma yönetiminde veri analizi yapma ve yorumlama. |
Bu ders kapsamında öğrencilerin araştırma sorularının tanımlanması, geliştirilmesi, tasarımının oluşturulması ve analizlerinin yapılması konusunda gerekli olan teknikler sunulacaktır. Öğrenciler farklı araştırma tasarımlarının temellerini oluşturan konseptleri öğrenip, ders boyunca veri toplama yönteminin geliştirilmesi, örneklem çerçevesi oluşturulması, veri analizi yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin yorumlanması ve araştırma raporunun yazılması süreçleri ile ilgili uygulamalı örnekler tartışılır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Araştırmanın Tanımı ve Kapsamı Karar alımında araştırmanın rolü Türkiye'de ve Dünya'da Araştırma Piyasası Piyasa Araştırması Süreci | |
2) | Yönetim ve Araştırma tanımlaması Araştırma Modellerinin Gelişimi | |
3) | Araştırma Formülleri Keşif Araştırmaları: İkincil araştırma ve Nitel araştırma | |
4) | Araştırma Formülasyonu Ön Araştırma Tanımlayıcı Araştırma | |
5) | Tanımlayıcı araştırma ve birincil veri toplama yöntemleri Anket derinlemesine röportaj ve anket | |
6) | Kavramsal Çerçeve ve Hipotez Geliştirme Araştırma Önerileri ve Raporu Yazımı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Değişken Tanımlamanması Ölçek ve Ölçü Gelişimi Anket Geliştirme ve Kodlama | |
9) | Örnekleme Teknikleri ve Örnek Büyüklüğünün Belirlenmesi | |
10) | Data Analizleri: Parametre Testi ve SPSS Uygulaması | |
11) | Data Analizi: SPSS Uygulaması | |
12) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | |
13) | Data analizi: Data Çok değişkenli veri analizi - SPSS uygulaması | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Malhotra, N. K. Basic Marketing Research Applications to Contemporary Issues, Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Malhotra, N. K. and Birks, D. F. Marketing Research: An Applied Approach, 2nd European ed., England: Harlow, Pearson Education. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey İşletme kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | 5 |
2) | Rekabet stratejisi, yatırım ve proje yönetimi konuları ile ilgili ileri düzeyde yönetim problemlerini formüle edip çözmek | 5 |
3) | İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek | 5 |
4) | İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek. | 5 |
5) | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık , bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek. | 5 |
6) | Teori, kavram, araç, yetenek, pratikler ve araştırmaları problemlerle senkronize etmek, karmaşık görevleri başarmak ve iş çevresinde ortak olan projeleri tamamlamak. | 5 |
7) | Akılcı, kanıta dayalı hem etik hem sosyal sorumluluk içeren küresel işletme bağlamında karar verme yetisi ispatlamak. | 5 |
8) | Kendini yansıtan bildi ve değere dayalı işiler arası yeteneğe dayanan farklı ve küresel olarak yayılmış olan diğerlerine liderlik etmek, işbirliği yapmak ve etkileşim içinde olmak. | 5 |
9) | Bir bütün olarak potansiyel etkisini içeren eylemlerin sonuçların parçalarının karşılıklı bağımlılıklarının ( istenilen ve istenilmeyen) açık nedeni ile düşünülen işletme kararlarını ve işletme süreçlerini kullanan sistemlerini, İşletme operasyonlarını değerlendirmek. | 5 |
10) | Çalışan kritiğin, yaratıcılık veya stratejik düşünmenin olduğu dinamik ve karmaşık küresel piyasa içinde organizasyonların rekabet pozisyonlarını devam ettirmek ve geliştirmek için fırsatlara değer biçmek. | 5 |