LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC4060 | Yeni İletişim Teknolojisi ve Toplumu | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Bu ders iletişim teknolojilerinin geçmişi, bugünü ve geleceği ile bunların toplum ve medya üzerindeki etkilerini incelemektedir. İletişim teknolojilerini tarihsel ve kavramsal olarak anlamak ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmelerin ve dijital teknolojilerin yayılmasının getirdiği toplumun, işgücünün ve politikanın örgütlenmesindeki köklü değişiklikleri incelemek için analitik perspektifleri, kavramları ve teorileri kapsar. İletişim teknolojisinin, kişilik, kimlik, zaman, sınıf, cinsiyet hakkındaki inancımızı hem yansıtan hem de şekillendiren karmaşık bir dizi uygulama, norm ve değerleri temsil ettiğini kabul ederek toplumun ve iletişim teknolojisinin birlikte inşası üzerine çeşitli bakış açıları sunar. Aynı zamanda sosyal dinamikleri ve iletişim teknolojilerinin kullanımını da kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; (1) İletişim teknolojilerinin tarihi bilgisini gösterme (2) Teknoloji, iletişim, toplum ve kültür arasındaki genel ilişkiyi anlamak (3) İletişim teknolojisi ile ilgili temel kavramsal ve araştırma konuları hakkında bilgi göstermek (4) İletişim teknolojisiyle ilgili güncel sosyal sorunları (kimlik, politika, insan hakları) analiz eder ve tartışır. (5) İletişim teknolojisinin kullanımını etkileyen iç ve dış dinamikleri anlamak. (6) Sanal alanı ve toplumu anlama yeteneğini göstermek (7) İletişim teknolojisini Türkiye bağlamında analiz etmek. (8) İletişim teknolojisi ve toplumu incelemek için bir araştırma önerisi ve tasarım araştırması projesi geliştirmek |
Bu ders, iletişim teknolojilerinin evrimini ve bu teknolojilerin toplumsal yapılar üzerindeki derin etkilerini kapsamlı bir şekilde analiz eder. Dijital okuryazarlık ve dijital uçurum gibi temel kavramlarla başlayarak, optik telgraftan günümüz mobil teknolojilerine kadar olan tarihsel gelişmeleri takip eder. Ders, teknolojinin toplumsal değişimi tetiklemedeki rolünü eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve sosyal yapılar üzerindeki etkisini anlamak için ağ toplumu ve küresel köy gibi teorik çerçevelerden yararlanır. Aynı zamanda medya, siyasi eylemler ve dijital uçurum gibi önemli konuların yanı sıra sanal yaşam ve çevrimiçi oyunların sosyo-kültürel dinamiklerini de ele alır. Sunumlar ve araştırma projeleri aracılığıyla, öğrenciler iletişim teknolojileri ile toplum arasındaki etkileşimi eleştirel bir şekilde keşfedeceklerdir. Dersin öğretim yöntemleri · Anlatım · Proje Hazırlama · Okuma · Saha Çalışması · Grup Çalışması · Konuk / Uzman Daveti şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders Programı İncelemesi Oryantasyon Dijital okuryazarlık ve dijital uçurumun tartışılması |
2) | İletişim Teknolojilerinin Erken Tarihi | The Optical Telegraph”, Daniel Headrick, “Time, Space and the Telegraph” by James W.Carey, in Communication in history: Technology, culture, society. Routledge. Crowley, D., & Heyer, P. (2015). |
3) | Kitle İletişim Teknolojileri ve Teknolojinin Sosyal İnşası | Robert S. Fortner and Darya Yanitskaya,, (2014) “Theoretical Perspectives on the Social Construction of Technology “ in the Handbook of Media and Mass Communication Technology, John Wiley&Sons |
4) | İletişim Teknolojilerinin Gelişimi | Documentary film : Lo and Behold : Reveries of the Connected World by Werner Herzog |
5) | Mobil Telefon ve… Akıllı Telefon, Kimlik, Demokrasi | Sherry Turkle, “Always-On/Always-On-You: The Tethered Self” in Handbook of Mobile Communication Studies 2008 |
6) | Siyasal Eylemler ve Medya | Howard Rheingold, “Mobile Media and Political Collective Action” in Handbook of Mobile Communication Studies 2008 |
7) | Vize Sınavı | Sınav |
8) | Araştırma önerisinin sözlü sunumu ve sınıfta geri bildirim (her bir öğrenci için 10 dakika) | Sunum I |
9) | İletişim Teknolojisi, Yenilik, Sosyal Değişim ve Gelecek | Ingeborg Astrid Kleppe and James Hosea, “Connecting local food to global consumers via the Internet” in Information and Communication Technologies in Rural Society. Being Rural in a Digital Age. Marsaili Macleod, “Revitalising rural Europe’s indigenous languages” in Information and Communication Technologies in Rural Society. Being Rural in a Digital Age. |
10) | İletişim Teknolojileri Teorileri: Ağ Toplumu ve Küresel Köy | Castells, M. (2007). Communication, power and counter-power in the network society. International journal of communication, 1(1), 29. Mcluhan, M.(1964) Understanding Media, the extensions of man, Newyork: McGraw-Hill |
11) | İletişim Teknolojisi ve Dijital Uçurum | Antonelli, C. (2003). The digital divide: understanding the economics of new information and communication technology in the global economy. Information Economics and Policy, 15(2), 173-199.. Viviana Rojas, Joseph Straubhaar, Debasmita Roychowdhury, and Ozlem Okur (2004)“Communities, Cultural Capital, and the Digital Divide” in Media Access. Social and Psychological Dimensions of New Technology Use Additional Readings: Linda A. Jackson Gretchen Barbatsis Frank A. Biocca Alexander von Eye Yong Zhao Hiram E. Fitzgerald ,(2004) “Home Internet Use in Low-Income Families: Is Access Enough to Eliminate the Digital Divide? In in Media Access. Social and Psychological Dimensions of New Technology Use |
12) | Sanal Bir Hayat Yaşamak ve Oyunlar | Kolo, C., & Baur, T. (2004). Living a virtual life: Social dynamics of online gaming. Game studies, 4(1), 1-31. Additional Reading: T.L. Taylor(2006) , Play between Worlds. Exploring Online Game Culture, the MIT Press Terms and Conditions May Apply- Netflix documentary |
13) | Final Proje Sunumları | Sınıfta Araştırma Projesinin Sözlü Sunumu ve Tartışma |
14) | Final Proje Sunumları | Sınıfta Araştırma Projesinin Sözlü Sunumu ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları Its-learning kütüphanesinde sağlanmaktadır. Course notes are provided on Its-learning library |
Diğer Kaynaklar: | Diğer gerekli okumalar, öğrencilere Itslearning üzerinden yüklenecektir. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim görevlisi ile iletişime geçin. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |