ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4146 | Dijital Pazarlarda Yenilik ve Rekabet Politikası | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı rekabet politikasının dijital ekonomiyi şekillendirmekteki rolü ve rekabet otoritelerinin inovasyona dayalı dijital pazarlarda dönüşen işlevini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rekabet ve yenilik politikasının genel prensiplerini tanımlayabilir. 2. Temel rekabet hukuku ihlallerini açıklayabilir. 3. Dijital pazarları tanımlayabilir. 4. Dijital pazarlardaki yenilikleri tanımlayabilir. 5. Dijital pazarlardaki yeniliklerin etkilerini inceleyebilir. 6. Rekabet ve yenilik politikası arasındaki etkileşimi yakalayacak bir anlayışa sahip olabilir. |
Ders özellikle dijital pazarlardaki inovatif yıkıcılık ile hazırdaki rekabet politikası araçlarının ve tekniklerinin uyumlu olup olmadığını inceleme gayesindedir. Ders bazı dijital pazarların evrimi ve gelişimini vaka çalışmaları üzerinden ele alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Temel meseleleri ortaya koyma | |
3) | Rekabet Politikasını Temelleri | |
4) | Temel Rekabet Hukuku Kuralları -1 | |
5) | Temel Rekabet Hukuku Kuralları -2 | |
6) | Dijital Pazarlar | |
7) | Dijital Pazarlarda Temel Rekabet Sorunları -1 | |
8) | Dijital Pazarlarda Temel Rekabet Sorunları -2 | |
9) | Vaka Çalışması - 1 | |
10) | Vaka Çalışması - | |
11) | Vaka Çalışması - 3 | |
12) | Vaka Çalışması - 4 | |
13) | Vaka Çalışması - 5 | |
14) | Vaka Çalışması - 6 |
Ders Notları / Kitaplar: | The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google by Scott GALLOWAY, Portfolio, 2017. An Introduction to EU Competition Law by Moritz LORENZ, Cambridge University Press, 2013. Platform Revolution by Geoffrey G. PARKER, Marshall W. Van ALSTYNE, Sangeet P. CHOUDARY, W. W. Norton & Company, 2016. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |