Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
|
Dersin Amacı: |
Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri yasasına güçlü bir şekilde odaklanarak ve özellikle Avrupa'daki dünya çapındaki yasalarla bazı karşılaştırmalar yaparak hukuk ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Teknolojik ilerleme, ekonomik büyümenin önemli bir kaynağıdır ve kültürün nasıl evrimleştiği ve bu evrimi kimin kontrol ettiği de dahil olmak üzere insan durumu hakkında daha geniş soruları gündeme getirir. Teknoloji ayrıca, hükümetlerin vatandaşlarıyla etkileşime girdiği çerçeveyi, hem konuşmaya izin vererek hem de onu engelleyerek ve özel hayat ile hükümet arasındaki sınırların tam olarak ne olduğunu belirleyerek oluşturduğu için sayısız başka şekilde de önemlidir. Ve teknolojinin kendisi, telif hakkı, antitröst, patentler, gizlilik, konuşma yasası ve ağların düzenlenmesi gibi çeşitli alanlarda uygulanan yasalar tarafından güçlü bir şekilde şekillendirilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
|
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
|
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
|
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
|
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
|
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
|
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
|
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
|
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek.
|
3 |