LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4146 | Dijital Pazarlarda Yenilik ve Rekabet Politikası | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Bu ders, Amerika Birleşik Devletleri yasasına güçlü bir şekilde odaklanarak ve özellikle Avrupa'daki dünya çapındaki yasalarla bazı karşılaştırmalar yaparak hukuk ve teknoloji arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Teknolojik ilerleme, ekonomik büyümenin önemli bir kaynağıdır ve kültürün nasıl evrimleştiği ve bu evrimi kimin kontrol ettiği de dahil olmak üzere insan durumu hakkında daha geniş soruları gündeme getirir. Teknoloji ayrıca, hükümetlerin vatandaşlarıyla etkileşime girdiği çerçeveyi, hem konuşmaya izin vererek hem de onu engelleyerek ve özel hayat ile hükümet arasındaki sınırların tam olarak ne olduğunu belirleyerek oluşturduğu için sayısız başka şekilde de önemlidir. Ve teknolojinin kendisi, telif hakkı, antitröst, patentler, gizlilik, konuşma yasası ve ağların düzenlenmesi gibi çeşitli alanlarda uygulanan yasalar tarafından güçlü bir şekilde şekillendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rekabet ve yenilik politikasının genel prensiplerini tanımlayabilir. 2. Temel rekabet hukuku ihlallerini açıklayabilir. 3. Dijital pazarları tanımlayabilir. 4. Dijital pazarlardaki yenilikleri tanımlayabilir. 5. Dijital pazarlardaki yeniliklerin etkilerini inceleyebilir. 6. Rekabet ve yenilik politikası arasındaki etkileşimi yakalayacak bir anlayışa sahip olabilir. |
Ders özellikle dijital pazarlardaki inovatif yıkıcılık ile hazırdaki rekabet politikası araçlarının ve tekniklerinin uyumlu olup olmadığını inceleme gayesindedir. Ders bazı dijital pazarların evrimi ve gelişimini vaka çalışmaları üzerinden ele alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Açılış Dersi | Coursera modülü |
3) | Microsoft: The Desktop v. The Internet | Coursera modülü |
4) | Google Ortaya Çıkıyor (ve Dünya Tepki Veriyor) | Coursera modülü |
5) | Akıllı Telefonlar | Coursera modülü |
6) | Akıllı Telefonlar | Coursera modülü |
7) | Ayrımcılık Yapmama ve Tarafsızlık | Coursera modülü |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Müzik Ne Zaman Öldü? | Coursera modülü |
10) | Müzik Ne Zaman Öldü? | Coursera modülü |
11) | Video: Dinleme ve İzleme | Coursera modülü |
12) | Video: Dinleme ve İzleme | Coursera modülü |
13) | İnternet Devleri: Deneysel | Coursera modülü |
14) | Ders Tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google by Scott GALLOWAY, Portfolio, 2017. An Introduction to EU Competition Law by Moritz LORENZ, Cambridge University Press, 2013. Platform Revolution by Geoffrey G. PARKER, Marshall W. Van ALSTYNE, Sangeet P. CHOUDARY, W. W. Norton & Company, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | https://www.coursera.org/learn/internetgiants |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |