İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0314 Yenilik ve Yaratıcılık Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR SİVRİ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ
Dersin Amacı: Yenilik ve yaratıcılık, bir organizasyonun bugünkü rekabetçi pazarda ayakta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders, öğrencilere yeniliklerin ve yaratıcılığın işletme ortamlarında nasıl besleneceği, gerçekleştirileceği ve yönetilebileceği hakkında bilgi sahibi olma ve anlama olanağı sağlamak için tasarlanmıştır. Yenilikçilik ve yaratıcılık teorik kavramlarına ek olarak öğrenciler, iş yerlerinde yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek için pratik uygulamaları kullanmayı öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamladığında öğrenci;
1 Yenilik ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar konusunda bir farkındalığı geliştirir.
2 Yenilik ve yaratıcılık yönetimine ilişkin kavramları açıklayabilir
3 Yaratıcılık ve yenilik süreçlerini anlar
4 Yenilik ve yaratıcılık uygulamalarına ilişkin fikir sahibi olmaları
5 Yenilik ve yaratıcılık yönetiminde kullanılan bazı araç ve yöntemlerin kullanımına ilişkin bilgi edinmeleri .

Dersin İçeriği

"Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş
Kuruluşlarda yenilik
İş süreçleri ve yenilik
Yaratıcılığı yönetmek
Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası, TILMAG, Altı şapka,TRIZ
Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Alma
Yenilikçi ürün geliştirme
Yenilik finansmanı ve pazarlaması
Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme
Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek
"

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş Ders Notları
2) Kuruluşlarda yenilik Ders Notları
3) İş süreçleri ve yenilik Ders Notları
4) Yaratıcılığı yönetmek Ders Notları
5) Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası Ders Notları
6) Yaratıcılık Araçları: TILMAG, Altı şapka Ders Notları
7) Yaratıcılık Araçları: TRIZ Ders Notları
8) Midterm
9) Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Verme Ders Notları
10) Yenilikçi ürün geliştirme Ders Notları
11) Yenilik finansmanı ve pazarlaması Ders Notları
12) Kalite Yönetimi Ders Notları
13) Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek Ders Notları
14) Grup Proje Sunumları ve Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları ve Sunumlar
Diğer Kaynaklar: "Mumford, M.D. (Ed.) (2012). Handbook of Organizational Creativity, Elsevier, Online E Book (Available in BAU library website)
De Bono, E. (2008). Six thinking hats, Penguin Books, London
Orloff, M. (2006). Inventive Thinking through TRIZ, Online E Book (Available in BAU library website)
"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Proje 1 35 35
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.