YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0314 | Yenilik ve Yaratıcılık | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR SİVRİ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. INGI FERNANDEZ |
Dersin Amacı: | Yenilik ve yaratıcılık, bir organizasyonun bugünkü rekabetçi pazarda ayakta kalma ve gelişme kabiliyetinin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders, öğrencilere yeniliklerin ve yaratıcılığın işletme ortamlarında nasıl besleneceği, gerçekleştirileceği ve yönetilebileceği hakkında bilgi sahibi olma ve anlama olanağı sağlamak için tasarlanmıştır. Yenilikçilik ve yaratıcılık teorik kavramlarına ek olarak öğrenciler, iş yerlerinde yaratıcılık ve yenilikçiliği teşvik etmek için pratik uygulamaları kullanmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamladığında öğrenci; 1 Yenilik ve yaratıcılık ile ilgili kavramlar konusunda bir farkındalığı geliştirir. 2 Yenilik ve yaratıcılık yönetimine ilişkin kavramları açıklayabilir 3 Yaratıcılık ve yenilik süreçlerini anlar 4 Yenilik ve yaratıcılık uygulamalarına ilişkin fikir sahibi olmaları 5 Yenilik ve yaratıcılık yönetiminde kullanılan bazı araç ve yöntemlerin kullanımına ilişkin bilgi edinmeleri . |
"Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş Kuruluşlarda yenilik İş süreçleri ve yenilik Yaratıcılığı yönetmek Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası, TILMAG, Altı şapka,TRIZ Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Alma Yenilikçi ürün geliştirme Yenilik finansmanı ve pazarlaması Bilgi Yönetimi ve Örgütsel Öğrenme Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenilik ve Yaratıcılığa Giriş | Ders Notları |
2) | Kuruluşlarda yenilik | Ders Notları |
3) | İş süreçleri ve yenilik | Ders Notları |
4) | Yaratıcılığı yönetmek | Ders Notları |
5) | Yaratıcılık araçları: Beyin fırtınası | Ders Notları |
6) | Yaratıcılık Araçları: TILMAG, Altı şapka | Ders Notları |
7) | Yaratıcılık Araçları: TRIZ | Ders Notları |
8) | Midterm | |
9) | Yenilikçi çözümlerin değerlendirilmesi: Karar Verme | Ders Notları |
10) | Yenilikçi ürün geliştirme | Ders Notları |
11) | Yenilik finansmanı ve pazarlaması | Ders Notları |
12) | Kalite Yönetimi | Ders Notları |
13) | Yaratıcılık ve yenilik için insan kaynaklarını yönetmek | Ders Notları |
14) | Grup Proje Sunumları ve Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları ve Sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | "Mumford, M.D. (Ed.) (2012). Handbook of Organizational Creativity, Elsevier, Online E Book (Available in BAU library website) De Bono, E. (2008). Six thinking hats, Penguin Books, London Orloff, M. (2006). Inventive Thinking through TRIZ, Online E Book (Available in BAU library website) " |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | 4 |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | 3 |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. | 3 |