MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0313 | Bilim ve Teknoloji Politikalarının Teknoloji Yönetimine Etkisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yoktur |
Dersin Amacı: | Bu ders, “Endüstri 4.0 kavramı” başta olmak üzere gelişen yeni teknolojileri de dikkate alarak teknoloji yönetimi ile inovasyon konularına etkisinin nasıl olabileceği hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıda sayılan kazanımlara sahip olacaksınız: 1. Teknolojinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi konusunda bilgi sahibi olmak, 2. Teknoloji Yönetimi ve inovasyon kavramlarının anlamlandırılması, 3. Öngörü ve Tahmin kavramlarının tanımlanması ve içerikleri arasındaki farklılıklar hakkında bilgi sahibi olunması, 4. Teknoloji Öngörüsü ve Tahmini konularının yaşamsal önemini anlamak ve bu konuda yeterlik kazanmak. |
Bilimsel gelişim süreçleri, teknoloji ve bilim kavramları arasındaki benzerlik ve farklılıklar, teknoloji yönetimi, temel yönetim prensipleri, teknoloji yönetimi, teknoloji öngörüsü ve tahmini, strateji geliştirme süreçleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Ders İzlencesinin İncelenmesi, beklentiler |
2) | Bilim, Teknoloji, İnovasyon ve Strateji Terimlerine Kavramsal Yaklaşım | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
3) | Kavramsal Olarak Bilgi ve Bilginin Oluşumu | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
4) | Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
5) | Verinin Dönüşüm Süreci ve Büyük Veri Kavramı | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
6) | Bilgi ve Bilgi Yönetimi | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
7) | Bilgi Yönetim Sistemleri | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Teknolojinin Yönetimi ve Teknoloji Öngörüsü | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
10) | Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
11) | Modern Teknolojilerin Getirdiği Yenilikler | Öğrenciler konu ile ilgili ön araştırma yapılarak derse gelinecektir. |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | YARMAN B.S.B., ÜNAL A.N., “Stratejik Karar Verme Boyutunda Bilgi Toplama/İşleme Amaçlı Karar Destek Sitemleri”, Nobel Yayıncılık, 2015. |
Diğer Kaynaklar: | Lawrance FREEDMAN, “Strateji”, Alfa Tarih, 2014. Sun TZU, “Savaş Sanatı”, Türkiye İş Bankası Yayınları, 12. Baskı, 2018. Mikael KROGERUS, Roman TSCHAPPELER, “Karar Kitabı Stratejik Düşünme İçin Elli Model”, The Kitap, 2019. Walter Isaacson, “Geleceği Keşfedenler”, Domingo Yayınevi, 2017. Stefan ZWEIG, “Yıldızın Parladığı Anlar”, Everest Yayınları, 2014. Cemal YILDIRIM, “Bilim Tarihi”, Remzi Kitabevi, 2016. Cemal YILDIRIM, “Bilim Felsefesi”, Remzi Kitabevi, 2016. Klaus SCHWAB, “Dördüncü Sanayi Devrimi”, Optimist, 2015. Brian CHRISTIAN, Tom GRIFFITHS, “Hayatımızdaki Algoritmalar”, Buzdağı, 3. Baskı, 2018. Ders Notları “Gizli Sayılar” filmi. Yönetmen: Theodore Melfi. Gösterim Yılı: 2017 “The Imitation Game: Enigma” filmi. Yönetmen: Morten Tyldum. Gösterim Yılı: 2015 “Devrim Arabaları” filmi. Yönetmen: Tolga Örnek. Gösterim Yılı: 2008 “Kartal Göz (Eagle Eye)” filmi. Yönetmen: D.J. Caruso. Gösterim Yılı: 2008 “Apollo 13” filmi. Yönetmen: Ron Howard. Gösterim Yılı: 1995. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |