COP4220 KOÇTAŞ - Innovative Approaches in Home Improvement RetailBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4220 KOÇTAŞ- Ev Geliştirme Perakendeciliğinde Yenilikçi Yaklaşımlar Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ELİF OKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye perakendecilikle ilgili temel kavramları; perakendeciliğin dinamiklerini, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel faktörleri, perakendede dijital kanallar ve marka yönetimini, müşteri ilişkileri yönetimini, ürün yerleştirme ve görsel mağazacılığı, pazaryeri, kategori yönetim sürecini, farklı kanallardan satış ve hizmeti (omnichannel), mağaza atmosferini, perakende satış tekniklerini, tedarik zincirini, lojistik yönetimini ve depo yönetimini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin tamamlanmasının ardından öğrenciler şunları öğreneceklerdir:

● Ev Geliştirme Perakendecisi olmanın anlamı,
● Perakende sektörünün bugünü ve geleceği,
● Perakende yönetimini etkileyen dış ve iç çevresel faktörler,
● Perakendede dijital kanallar ve marka yönetimi,
● İK, pazarlama, BT, finans ve tedarik zinciri dahil olmak üzere perakende yönetimindeki yönetimsel işlevler.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Konuk / Uzman Daveti, Anlatım, Okuma, Gözlem, Tartışma, Gezi, Bireysel Çalışma şeklindedir.
Perakendecilik ile ilgili temel kavramlar; ev geliştirme perakendeciliğinin dinamikleri, perakende yönetimini etkileyen iç ve dış çevresel unsurlar; perakende de marka yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ürün yerleştirme ve görsel düzenleme, kategori yönetim süreci, farklı kanallardan (omnichannel) satış ve hizmet, mağaza atmosferi ,perakende satış teknikleri, tedarik zinciri ,lojistik yönetimi ve depo yönetimi .

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı
2) Kategori Yönetimi
3) Pazarlama Analitiği ve Kurumsal İletişim
4) Tedarik Zinciri ve Lojistik
5) Alan ve Menzil Planlaması
6) İnsan Kaynakları
7) Finansal Yönetim
8) Vize Sınavı
9) Müşteri Deneyimi ve Yapay Zeka Nasıl Tasarlanır?
10) Perakendede Dijital Dönüşüm ve İnovasyon
11) Dijital Kanallar ve Pazar Yeri
12) Ceo Sohbetleri
13) Mağaza ve Satış Yönetimi
14) Mağaza Ziyareti

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Book: Retail Isn't Dead: Innovative Strategies for Brick and Mortar Retail Success
Diğer Kaynaklar: Lecturer's notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 8 104
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  2
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 1
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  1
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 1
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 1
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  1
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 1
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 1
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 2