Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"İç Denetime Giriş
• İç Denetim, Kurumsal Yönetim, Mesleki Etik, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması
• İç denetime ilişkin Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerin ve düzenlemelerin açıklanması
• Dersin genel işleyiş ve içeriği hakkında bilgi verilmesi"
|
|
2) |
"Kurumsal Yönetim
• Kurumsal Yönetim İlkelerinin açıklanması
• Çeşitli Kurumsal Yönetim Modellerinin incelenmesi
• Denetim Komitesinin ve İç Denetimin rol ve sorumluluklarının değerlendirilmesi"
|
|
3) |
Risk Yönetimi ve İç Kontrol
• Kurumsal Risk Yönetimi (ERM)’ne ilişkin metot, süreç ve yapıların açıklanması
• Çeşitli Risk Yönetim Süreçlerinin incelenmesi (Modeller ve Farklılıkları)
• Toplam Risk Yönetimi Metodolojilerinin (Risk Yönetim Çerçeveleri) değerlendirilmesi |
|
4) |
İç Denetim Uluslararası Mesleki Uygulamalar Çerçevesi
1. İç Denetçinin Rol ve Sorumluluklarına Genel Bakış
• Yönetim kurulunun rol ve sorumlulukları
• Departman yönticilerinin rol ve sorumlulukları
• Denetim komitesinin rol ve sorumlulukları
2. İç Denetim Görevinin Türleri
• Güvence Denetimi
• Danışmanlık Hizmetleri
3. Denetim Türleri
• Faaliyet Denetimi
• Finansal Denetim
• Uygunluk Denetimi
4. İç Denetimin Etik Kodları |
|
5) |
İç Denetim Uluslararası Mesleki Uygulamalar Çerçevesi (devam)
1. Standartlar (Genel Kavramlar Ve İlkeler)
2. UMUÇ’un bir denetim çalışmasında uygulanması |
|
6) |
İç Denetim Uygulama İlkeleri - Denetim Süreci
1. Denetim Planı (Göz önünde bulundurulması gereken hususlar, amaçlar,
kapsam, risk temelli iç denetim görevi)
2. Görevle İlgili Kaynak Dağılımı
3. Çalışma Programının Geliştirilmesi
4. Çeşitli Araçlar Ve Teknikler |
|
7) |
İç Denetim Uygulama İlkeleri - Denetim Süreci (devam)
5. Sonuçların İletilmesi
6. Tamamlanan Denetimin Değerlendirilmesi |
|
8) |
İç Denetim Uygulama İlkeleri - Raporlama
1. Raporlanabilir kalemlerin tanımlanması ve iletilmesi
2. Sonuçların iletilmesi, ölçütler (metodlar, katma değer, etkili raporlamanın nitelikleri,
önemli hususlara ilişkin özet raporlama
3. Aykırılıkların raporlanması
4. Denetimin standartlara uygun şekilde yapıldığı ibaresinin kullanılması
5. İzleme (sonuçları izleme, düzeltici aksiyonları izleme) |
|
9) |
İç Denetçiler İçin Örgütsel İletişim Becerileri
• İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları
• Kişilerarası İletişim Becerileri
• Mülakat Becerileri ve Mülakatın Yürütülmesi
• Sözlü ve Yazılı İletişime Hazırlanma, Organize Etme ve Sunma İlkeleri
• Yazışma
• İletişim Aracı Olarak Grafik ve Tablolar |
|
10) |
Bilgi Teknolojileri Denetimi
• Bilgi Teknolojileri Denetiminde Yöntemler,Teknikler ve Uygulamalar |
|
11) |
Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk
• Etik Kategorileri; Kişisel Etik, Mesleki Etik veİş Etiği
• İş Etiği ve Bir Etik Politikası Geliştirmede Yönetimin Rolü
• Etik Faaliyetlerde İç Denetimin Rol ve Sorumlulukları
• Davranış Kuralları
• Örgütsel Etik Kültür
• Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü |
|
12) |
Hile Riskleri ve Denetimi
• Genel Olarak Hile, Kavramlar, Hilenin Unsurları, Hile Teorisi, Belirtileri, Türleri, Kırmızı Bayraklar,
Etik Hattı (Whistleblowing), Bir Suistimalcinin Profili
• İşletmelerde Hile Riskinin Yönetimi
• İç Denetçinin Rol ve Sorumlulukları
• Hilenin Önlenmesi, Ortaya Çıkarılması, Soruşturulması ve Raporlanması |
|
13) |
İç Denetimde Kalite Güvencesi ve Gözden Geçirme |
|
14) |
Bir İç Denetçinin Kariyer Yolu
(Kariyer yolunda ilerlerken dikkat edilmesi gereken hususlar ve özgelecek tasarımı) |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|