LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD3020 | Tasarımda Eleştirel ve Yaratıcı Düşünce | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ECE ARIHAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşüncenin temel prensiplerini tanıtmayı, öğrencilerin karmaşık tasarım problemlerini analiz etme ve çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, yenilikçi uygulamaları teşvik ederken öğrencileri yaratıcı çalışmaları etik açısından incelemeye teşvik eder. Ayrıca, öğrenciler tasarım sorunlarını disiplinler arası yaklaşımlarla inceleyecek ve böylece çalışmalarının sosyal ve kültürel yansımaları hakkında kapsamlı bir bakış açısı geliştirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Eleştirel düşünme teorilerini kullanarak karmaşık tasarım problemlerini analiz edebileceklerdir. 2) Mevcut tasarım çözümlerini kültürel, etik ve estetik kriterlere göre değerlendirebileceklerdir. 3) Yenilikçi tasarım konseptleri üretmek için yaratıcı düşünme tekniklerini uygulayabileceklerdir. 4) Tasarım sorunlarını anlayabilmek ve çözüm üretebilmek için disiplinlerarası fikirleri sentezleyebileceklerdir. 5) Tasarım kararlarının sosyal ve çevresel etkilerini eleştirel olarak inceleyebileceklerdir. |
Bu ders tasarım bağlamında eleştirel ve yaratıcı düşünme ilke ve yöntemlerini incelemektedir. Öğrenciler, tasarım problemlerini analiz etme ve yenilikçi çözümler üretme yetkinliklerini geliştireceklerdir. Ders, tasarım sürecinde mantık, yaratıcılık ve sosyal sorumluluğun etkileşimi üzerine odaklanmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarımda eleştirel ve yaratıcı düşünmeye giriş | |
2) | Eleştirel düşünme prensiplerinin incelenmesi | |
3) | Tasarımda Yaratıcı Düşünme Teknikleri | |
4) | Tasarımcılar için problem çözme yöntemleri | |
5) | Tasarımda etik | |
6) | Tasarım düşüncesine disiplinler arası yaklaşımlar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Tasarımda sosyal sorumluluk | |
9) | Eleştirel tasarımda estetiğin rolü | |
10) | Bilişsel önyargılar ve tasarıma etkileri | |
11) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi görünür hale getirme araçları | |
12) | Tasarım projelerinde teori ve pratiği birleştirme | |
13) | Eleştirel ve yaratıcı tasarım çözümlerinin sunumları | |
14) | Dersin genel özetinin yapılması ve tasarım odaklı düşünmede gelecekteki yönelimlerin tartışılması |
Ders Notları / Kitaplar: | Kelley, T. (2001). The art of innovation: Lessons in creativity from IDEO, America's leading design firm (Vol. 10). Currency. Cross, N. (2023). Design thinking: Understanding how designers think and work. Bloomsbury Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Brown, T. (2019). Change by design, revised and updated: how design thinking transforms organizations and inspires innovation. HarperCollins. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |