LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3020 Tasarımda Eleştirel ve Yaratıcı Düşünce Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ECE ARIHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere eleştirel ve yaratıcı düşüncenin temel prensiplerini tanıtmayı, öğrencilerin karmaşık tasarım problemlerini analiz etme ve çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders, yenilikçi uygulamaları teşvik ederken öğrencileri yaratıcı çalışmaları etik açısından incelemeye teşvik eder. Ayrıca, öğrenciler tasarım sorunlarını disiplinler arası yaklaşımlarla inceleyecek ve böylece çalışmalarının sosyal ve kültürel yansımaları hakkında kapsamlı bir bakış açısı geliştirebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünme teorilerini kullanarak karmaşık tasarım problemlerini analiz edebileceklerdir.
2) Mevcut tasarım çözümlerini kültürel, etik ve estetik kriterlere göre değerlendirebileceklerdir.
3) Yenilikçi tasarım konseptleri üretmek için yaratıcı düşünme tekniklerini uygulayabileceklerdir.
4) Tasarım sorunlarını anlayabilmek ve çözüm üretebilmek için disiplinlerarası fikirleri sentezleyebileceklerdir.
5) Tasarım kararlarının sosyal ve çevresel etkilerini eleştirel olarak inceleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders tasarım bağlamında eleştirel ve yaratıcı düşünme ilke ve yöntemlerini incelemektedir. Öğrenciler, tasarım problemlerini analiz etme ve yenilikçi çözümler üretme yetkinliklerini geliştireceklerdir. Ders, tasarım sürecinde mantık, yaratıcılık ve sosyal sorumluluğun etkileşimi üzerine odaklanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarımda eleştirel ve yaratıcı düşünmeye giriş
2) Eleştirel düşünme prensiplerinin incelenmesi
3) Tasarımda Yaratıcı Düşünme Teknikleri
4) Tasarımcılar için problem çözme yöntemleri
5) Tasarımda etik
6) Tasarım düşüncesine disiplinler arası yaklaşımlar
7) Ara Sınav
8) Tasarımda sosyal sorumluluk
9) Eleştirel tasarımda estetiğin rolü
10) Bilişsel önyargılar ve tasarıma etkileri
11) Eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi görünür hale getirme araçları
12) Tasarım projelerinde teori ve pratiği birleştirme
13) Eleştirel ve yaratıcı tasarım çözümlerinin sunumları
14) Dersin genel özetinin yapılması ve tasarım odaklı düşünmede gelecekteki yönelimlerin tartışılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kelley, T. (2001). The art of innovation: Lessons in creativity from IDEO, America's leading design firm (Vol. 10). Currency.
Cross, N. (2023). Design thinking: Understanding how designers think and work. Bloomsbury Publishing.
Diğer Kaynaklar: Brown, T. (2019). Change by design, revised and updated: how design thinking transforms organizations and inspires innovation. HarperCollins.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak