AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3118 | Dış Politika Muhabirliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası gazetecilik ve diplomasi muhabirliği alanları için gereken temel becerileri kazanmasını sağlamaktır. Dersi alan öğrencilerin küresel siyaset ve uluslararası ilişkiler hakkında farkındalık sahibi olmaları ve haber toplama ve yazma yetilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - gazeteci gözüyle uluslararası siyaset hakkında farkındalık sahibi olacak, - dijital medya platformları, televizyon ve gazeteler için uluslararası siyaset hakkında çeşitli şekillerde haber yazımını öğrenecek, - planlama ve projelendirme becerilerini geliştirirken uluslararası gazetecilik meseleleri için farklı kaynakları etkili biçimde kullanmayı öğrenecek. |
Hızla dijitalleşen küresel dünyada uluslararası siyasetin ve bu bağlamda gelişen siyasi olayların etik ve adil bir şekilde haberleştirilmesi ve kamuya duyurulmasının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Medya profesyonellerinin uluslararası siyaset, diplomasi ve dış politika gibi konular hakkında kapsamlı bilgi sahib olması ve bu bilgileri doğru analizler yaparak haberleştirmesi sektör için hayati önem taşımaktadır. Bu amaçla dönem boyunca Birleşmiş Milletler, NATO, Ortadoğu politikaları, Türkiye dış politikası gibi konular çerçevesinde uluslararası gazetecilik ele alınmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, uluslararası siyasete giriş | |
2) | Birleşmiş Milletler'in yapısı ve uluslararası habercilik için odak noktaları | |
3) | NATO, Avrupa Birliği ve Arap Birliği gibi uluslararası siyasete etki eden bölgesel yapılar ve bilgilendirici kısa haber yazımı | |
4) | İklim krizi, mülteci sorunu gibi uluslararası sorunlar ve açıklayıcı grafikler hazırlama | |
5) | Türk dış politikasının temel prensipleri ve uluslararası haber yazımında belge kullanımı | |
6) | Rus dış politikası, Türkiye-Rusya ilişkileri ve televizyon için sesli simultane çeviri yazımı | |
7) | Amerikan dış politikası, ABD'nin Ortadoğu politikaları, Türkiye-ABD ilişkileri ve haber toplamada düşünce kuruluşlarından faydalanma | |
8) | Ortadoğu meselesine giriş, Filistin sorusu ve soru-cevap tarzında haber yazımı | |
9) | Suriye, devlet harici aktörler ve biyografi haberi yazımı | |
10) | Suriye ve gazetecilikte harita kullanımı | |
11) | Irak, Türkiye-Irak ilişkileri ve profil hikayeleri yazımı | |
12) | İran, Türkiye-İran ilişkileri ve haber yazımının gözden geçirilmesi | |
13) | Uluslararası meseleler üzerine analiz yazısı yazma | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Reus-Smit, C. and Snidal, D. (2008), The Oxford Handbook of International Relations, Oxford, New York: Oxford University Press. Romano, A. (ed.), (2010), International journalism and democracy [electronic resource]: civic engagement models from around the world, New York : Routledge, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |