Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Masaüstü oyunlara ve tasarım süreçlerine tarihsel yaklaşımlar |
|
2) |
Masaüstü oynanış çeşitlerinin tanımlanması ve oyun kavramlarının incelenmesi |
|
3) |
Oyun temposu, dinamikler ve mekaniklerinin yönetimi. |
|
4) |
Masaüstü oyunların biçimsel ve dramatik elemanları |
|
5) |
Masaüstü oyun deneyiminin ölçümlenmesi ve iteratif geliştirme süreçleri |
|
6) |
Masaüstü oyunlarda rekabet, yetenek ve şans kavramları |
|
7) |
Masaüstü oyun bileşenleri: mekanikler, anlatı ve dinamikler |
|
8) |
Fikirden prototipe: oynanabilir prototipleme |
|
9) |
Oynanış testi ve oynanabilirlik, oyun analizi |
|
10) |
Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları I |
|
11) |
Kullanılabilir oyun üretme ve oyun prodüksiyon aşamaları II |
|
12) |
Final projesi için fikir sunumları ve kararlaştırma. |
|
13) |
Final projesi ilerleme gözlemleri. |
|
14) |
Final projesi sunumları. |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Oxford History of Board Games, David Parlett, 2009.
The Civilized Guide to Tabletop Gaming: Rules Every Gamer Must Live By, Teri Litorco, 2016
Game Design Workshop – Tracy Fullerton
Fundamentals of Game Design – Ernest Adams & Adam Rolling
Challenges for Game Designers – Brenda Brathwaite & Ian Schreiber
|
Diğer Kaynaklar: |
"XU, Yan, et al. Chores Are Fun: Understanding Social Play in Board Games for Digital Tabletop Game Design. In: DiGRA Conference. 2011.
WHALEN, Tara. Playing well with others: Applying board game design to tabletop display interfaces. In: ACM symposium on user interface software and technology. New York: ACM Press, 2003.
WIGDOR, Daniel, et al. Under the table interaction. In: Proceedings of the 19th annual ACM symposium on User interface software and technology. ACM, 2006. p. 259-268."
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
4) |
Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. |
|
5) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
6) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
7) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
8) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
9) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
10) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
11) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|