REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2624 Reklamda Araştırma Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencinin reklam alanında kullanılan araştırma yöntemlerini anlaması ve kullanması beklenmektedir. Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesi, açıklayabilmesi ve kullanabilmesi gerekmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste öğrenciler;
I. Nitel ve nicel araştırma arasındaki farkı açıklamalı ve hangisinin ne zaman reklam araştırmalarında kullanılacağını bilmelidir
II. Alternatif araştırma yöntemlerinin tanımlayabilmeli ve açıklayabilmeli ve ayrıca kuvvetli ve zayıf yanlarını bilmelidir.
III. Fokus Grubun ne olduğunu ve nasıl uygulandığını bilmeli ve reklam araştırmalarına yönelik ne zaman uygun olup olmadığını bilmelidir.
IV. Bir anketi yapılandırabilmeli ve uygulayabilmelidir. Ayrıca toplanan veriyi analiz edip raporlayabilmeli ve sonuçları tartışabilmelidir.
V. Gerçek dünyadaki bir pazarlama araştırma projesinin tasarımına ve uygulanmasına katkı sağlayabilmelidir

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği sosyal bilimler araştırmasının genel sürecini ve özellikle fokus grup ve anketin reklam araştırmalarındaki uygulamasını kapsamaktadır

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilim ve Araştırma
2) Reklamda araştırmaya olan ihtiyaç
3) Araştırma tasarımı ve araştırma soruları
4) Araştırma kararları ve ve veri toplama
5) Tarihsel ve ikincil araştırma yöntemleri
6) Niteliksel araştırma yöntemleri: Fokus Grup
7) Niteliksel araştırma yöntemleri: Fokus Grup
8) Nicel araştırma yöntemleri
9) Örnekleme
10) (Sunumlar) Birinci proje
11) Anket ve Soru formu tasarımı
12) Anket ve Soru formu tasarımı
13) İstatistiğe Giriş
14) Tanımlayıcı İstatistik ve Bilgisayar Analizi (SPSS)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Earl Babbie, The Basics of Social Research (America: Wadsworth, 2008)

Mass Media Research, An Introduction, Roger D. Wimmer and Joseph R. Dominick, (Thomson-Wadsworth, 2006)

Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 7th Edition (America: Pearson, 2006)

Şener Büyüköztürk, Veri Analizi El Kitabı, İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, 10. Basım (Pegem yayıncılık, 2009)

Handbook of Research methods, Natalie L. Sproull, (America: The Scarecrow Press), 2002. Second Edition
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 4 % 10
Sunum 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 4 8
Ödevler 4 6 24
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 5
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 5
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 5
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 1
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 1
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 5
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 1
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 1