REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2624 | Reklamda Araştırma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencinin reklam alanında kullanılan araştırma yöntemlerini anlaması ve kullanması beklenmektedir. Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal bilim araştırmacılarının kullandığı temel terminolojiyi anlayabilmesi, açıklayabilmesi ve kullanabilmesi gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenciler; I. Nitel ve nicel araştırma arasındaki farkı açıklamalı ve hangisinin ne zaman reklam araştırmalarında kullanılacağını bilmelidir II. Alternatif araştırma yöntemlerinin tanımlayabilmeli ve açıklayabilmeli ve ayrıca kuvvetli ve zayıf yanlarını bilmelidir. III. Fokus Grubun ne olduğunu ve nasıl uygulandığını bilmeli ve reklam araştırmalarına yönelik ne zaman uygun olup olmadığını bilmelidir. IV. Bir anketi yapılandırabilmeli ve uygulayabilmelidir. Ayrıca toplanan veriyi analiz edip raporlayabilmeli ve sonuçları tartışabilmelidir. V. Gerçek dünyadaki bir pazarlama araştırma projesinin tasarımına ve uygulanmasına katkı sağlayabilmelidir |
Bu dersin içeriği sosyal bilimler araştırmasının genel sürecini ve özellikle fokus grup ve anketin reklam araştırmalarındaki uygulamasını kapsamaktadır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilim ve Araştırma | |
2) | Reklamda araştırmaya olan ihtiyaç | |
3) | Araştırma tasarımı ve araştırma soruları | |
4) | Araştırma kararları ve ve veri toplama | |
5) | Tarihsel ve ikincil araştırma yöntemleri | |
6) | Niteliksel araştırma yöntemleri: Fokus Grup | |
7) | Niteliksel araştırma yöntemleri: Fokus Grup | |
8) | Nicel araştırma yöntemleri | |
9) | Örnekleme | |
10) | (Sunumlar) Birinci proje | |
11) | Anket ve Soru formu tasarımı | |
12) | Anket ve Soru formu tasarımı | |
13) | İstatistiğe Giriş | |
14) | Tanımlayıcı İstatistik ve Bilgisayar Analizi (SPSS) |
Ders Notları / Kitaplar: | Earl Babbie, The Basics of Social Research (America: Wadsworth, 2008) Mass Media Research, An Introduction, Roger D. Wimmer and Joseph R. Dominick, (Thomson-Wadsworth, 2006) Darren George and Paul Mallery, SPSS For Windows Step By Step, A Simple Guide and Reference, 7th Edition (America: Pearson, 2006) Şener Büyüköztürk, Veri Analizi El Kitabı, İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, 10. Basım (Pegem yayıncılık, 2009) Handbook of Research methods, Natalie L. Sproull, (America: The Scarecrow Press), 2002. Second Edition |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 4 | % 10 |
Sunum | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 166 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 5 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 1 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 5 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 2 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 5 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 1 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 1 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 5 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 1 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 1 |