FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR6011 Sporcu Rehabilitasyonu Bahar 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Sporda kullanılan değerlendirme yöntemlerinin, amaca yönelik en etkili egzersiz programlarının, yaralanma önleyici müdahalelerin, yaralanma sonrası spora dönüş programlar kriterlerinin ve sporda kullanılan yeni teknolojilerin araştırılması, öğrenilmesi ve bilimsel araştırma/klinik uygulamada kullanılma becerisinin kazanılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Öğrenciler, farklı spor değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilecek ve bunları uygulayabilecek.
• Öğrenciler, belirli hedeflere yönelik etkili egzersiz programları tasarlayabilecek ve bunların etkinliğini değerlendirebilecek.
• Öğrenciler, yaralanma risklerini azaltmaya yönelik stratejiler geliştirebilecek ve bu stratejileri uygulayabilecek.
• Öğrenciler, yaralanma sonrası spora dönüş süreçlerini planlayacak ve bu süreçte kullanılan kriterleri belirleyebilecek.
• Öğrenciler, sporda kullanılan yeni teknolojileri araştıracak ve bu teknolojilerin uygulamalarını klinik ortamda değerlendirebilecek.
• Öğrenciler, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak sporda değerlendirme ve müdahale stratejileri üzerine araştırma yapma yetkinliği kazanacak.

Dersin İçeriği

Sportif rehabilitasyon ile ilgili değerlendirme, doğru nöromüsküler egzersiz programını tespit etme ve uygulama noktalarında programa katkıda bulunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması
2) Spor spesifik literatür taraması
3) Isınma programlarının performansa etkisinin incelenmesi
4) Kuvvet iletimi ve performans ilişkisi
5) Miyofasyal zincirler üzerindeki limitasyonların sportif yaralanma ile ilişkisinin incelenmesi
6) Nöromüsküler rehabilitasyon programlarının içeriklerinin ve etkinliklerinin incelenmesi
7) Yaralanma önleyici programlara ve spora dönüş kriterlerine kognüsyonun eklenmesi
8) Ara sınav haftası – Proje teslimi
9) Sportif rehabilitasyonda teknolojinin kullanılması
10) Ön çapraz bağ rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi
11) Lateral ankle sprain rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi
12) Omuz instabilitesi rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi
13) Hamstring yaralanmaları ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Pubmed
Google akademik

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 3
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3