FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR6011 | Sporcu Rehabilitasyonu | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Sporda kullanılan değerlendirme yöntemlerinin, amaca yönelik en etkili egzersiz programlarının, yaralanma önleyici müdahalelerin, yaralanma sonrası spora dönüş programlar kriterlerinin ve sporda kullanılan yeni teknolojilerin araştırılması, öğrenilmesi ve bilimsel araştırma/klinik uygulamada kullanılma becerisinin kazanılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Öğrenciler, farklı spor değerlendirme yöntemlerini tanımlayabilecek ve bunları uygulayabilecek. • Öğrenciler, belirli hedeflere yönelik etkili egzersiz programları tasarlayabilecek ve bunların etkinliğini değerlendirebilecek. • Öğrenciler, yaralanma risklerini azaltmaya yönelik stratejiler geliştirebilecek ve bu stratejileri uygulayabilecek. • Öğrenciler, yaralanma sonrası spora dönüş süreçlerini planlayacak ve bu süreçte kullanılan kriterleri belirleyebilecek. • Öğrenciler, sporda kullanılan yeni teknolojileri araştıracak ve bu teknolojilerin uygulamalarını klinik ortamda değerlendirebilecek. • Öğrenciler, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak sporda değerlendirme ve müdahale stratejileri üzerine araştırma yapma yetkinliği kazanacak. |
Sportif rehabilitasyon ile ilgili değerlendirme, doğru nöromüsküler egzersiz programını tespit etme ve uygulama noktalarında programa katkıda bulunacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması | |
2) | Spor spesifik literatür taraması | |
3) | Isınma programlarının performansa etkisinin incelenmesi | |
4) | Kuvvet iletimi ve performans ilişkisi | |
5) | Miyofasyal zincirler üzerindeki limitasyonların sportif yaralanma ile ilişkisinin incelenmesi | |
6) | Nöromüsküler rehabilitasyon programlarının içeriklerinin ve etkinliklerinin incelenmesi | |
7) | Yaralanma önleyici programlara ve spora dönüş kriterlerine kognüsyonun eklenmesi | |
8) | Ara sınav haftası – Proje teslimi | |
9) | Sportif rehabilitasyonda teknolojinin kullanılması | |
10) | Ön çapraz bağ rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi | |
11) | Lateral ankle sprain rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi | |
12) | Omuz instabilitesi rehabilitasyonu ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi | |
13) | Hamstring yaralanmaları ve spora dönüş kriterlerinin incelenmesi | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed Google akademik |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 198 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 3 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |