İç hastalıklarında hikaye alma ve genel semptomlar, Radyoloji, Boyun ağrısı, Fibromyalji, Romatolojik hastalıklarda genel semptom ve bulgular, Enfeksiyon hastalıkları, Gastroenteroloji, Sık geriatri hastalıkları, Hematolojik hastalıklar, Nefrolojik hastalıklar, Metabolik kemik hastalıkları ve obesite, Onkolojik hastalıklar, Gut ve septik artrit, Romatoid artrit, Kardiak hastalıklar, Gögüs hastalıkları, Seronegatif spondiloartritler, Konnektif doku hastalıkları, Osteoartrit, Sırt ve bel ağrısı
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç hastalıklarında hikaye alma ve genel semptomlar |
|
2) |
Diyabet ve insülin tedavisi, hipertansiyon ve diüretikler |
|
3) |
Romatolojik hastalıklarda genel semptom ve bulgular |
|
4) |
Gastroenteroloji, sık geriatrik hastalıklar |
|
5) |
Hematolojik hastalıklar, nefrolojik hastalıklar |
|
6) |
Enfeksiyon hastalıkları |
|
7) |
Metabolik kemik hastalıkları, obesite , onkolojik hastalıklar |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Kristal artropatiler, romatoid artrit |
|
10) |
Kardiak hastalıklar / Gögüs hastalıkları |
|
11) |
Seronegatif spondiloartritler ve nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar |
|
12) |
Konnektif doku hastalıkları, Vazodilatatör İmmünsüpresif ve Antifibrotik ajanlar |
|
13) |
Metabolik hastalıklar |
|
14) |
Kronik böbrek yetmezliği |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
4 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
4 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |