TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
TLT1008 | Anatomi ve Fizyoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL |
Dersin Amacı: | 1.) Vücut sistemlerinin fonksiyonunu anlamak ve majör vücut sistemlerini tanımlamak 2.) Tüm vücut sistemlerinin nasıl çalıştığını anlamak 3.) Hücreleri, dokuları ve organları tanımlayabilmek ve açıklayabilmek 4.) Kas ve kemiklerin fonksiyonlarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Anatomi ve Fizyolojiyi tanımlar. Anatomi ve fizyoloji kimyasını bilir. Hayatın temelini oluşturan hücreleri tanımlar. Farklı tip ve fonksiyonlardaki dokuları tanımlar. Sistemin tüm parçalarını tanımak ve tanımak İskelet sisteminin önemli kısımlarını tanımak kas sistemi anatomisinin ve fizyolojisinin önemli kısımlarını tanımak Sinir sistemi ve duyusal sistemin önemli kısımlarını tanımak Endokrin sistemin majör parçalarını özetlemek Kardiyovasküler sistemin ve lenfatik sistemin önemli kısımlarını tanımak kan ve lenf dolaşımının içeriğini tanımak Solunum sistemi ve sindirim sistemin önemli kısımlarını tanımak Üriner sistemin ve üreme sisteminin ana bileşenlerini tanımak |
Genel Anatomi, İskelet ve Kas Sistemi Anatomisi, Dolaşım Sistemi Anatomisi, Sindirim Sistemi Anatomisi, Solunum Sistemi Anatomisi, Üriner Sistem Anatomisi, Üreme Sistemi Anatomisi, Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Anatomisi, Duyu Organları Anatomisi ile Fizyolojinin temelleri, Hücre-Membran Fizyolojisi, Sıvı Dinamikleri, Kas Fizyolojisi, Sinir Fizyolojisi, Kardiyovasküler Fizyoloji, Solunum Fizyolojisi, Üriner sistem Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Endokrin sistem, Üreme Fizyolojisi,Hematoloji ve Savunma Sistemi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hücre, Doku, Organ ve Sistemler | Yok |
2) | İskelet Sistemi | Yok |
3) | Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I | Yok |
4) | Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II | Yok |
5) | Eklemler | Yok |
6) | Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I | Yok |
7) | Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II | Yok |
8) | Solunum Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Yok |
9) | Sindirim Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi | Yok |
10) | Boşaltım sistemi ve Üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Yok |
11) | Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi I | Yok |
12) | Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi II | Yok |
13) | Endokrin sistem anatomisi ve fizyolojisi | Yok |
14) | Duyu sistem anatomisi ve fizyolojisi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 3 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 3 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 4 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 3 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 2 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 4 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 4 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 3 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 3 |