TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
TLT1008 Anatomi ve Fizyoloji Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ZEYNEP GÜL
Dersin Amacı: 1.) Vücut sistemlerinin fonksiyonunu anlamak ve majör vücut sistemlerini tanımlamak
2.) Tüm vücut sistemlerinin nasıl çalıştığını anlamak
3.) Hücreleri, dokuları ve organları tanımlayabilmek ve açıklayabilmek
4.) Kas ve kemiklerin fonksiyonlarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Anatomi ve Fizyolojiyi tanımlar.
Anatomi ve fizyoloji kimyasını bilir.
Hayatın temelini oluşturan hücreleri tanımlar.
Farklı tip ve fonksiyonlardaki dokuları tanımlar.
Sistemin tüm parçalarını tanımak ve tanımak
İskelet sisteminin önemli kısımlarını tanımak
kas sistemi anatomisinin ve fizyolojisinin önemli kısımlarını tanımak
Sinir sistemi ve duyusal sistemin önemli kısımlarını tanımak
Endokrin sistemin majör parçalarını özetlemek
Kardiyovasküler sistemin ve lenfatik sistemin önemli kısımlarını tanımak
kan ve lenf dolaşımının içeriğini tanımak
Solunum sistemi ve sindirim sistemin önemli kısımlarını tanımak
Üriner sistemin ve üreme sisteminin ana bileşenlerini tanımak

Dersin İçeriği

Genel Anatomi, İskelet ve Kas Sistemi Anatomisi, Dolaşım Sistemi Anatomisi, Sindirim Sistemi Anatomisi, Solunum Sistemi Anatomisi, Üriner Sistem Anatomisi, Üreme Sistemi Anatomisi, Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi Anatomisi, Duyu Organları Anatomisi ile Fizyolojinin temelleri, Hücre-Membran Fizyolojisi, Sıvı Dinamikleri, Kas Fizyolojisi, Sinir Fizyolojisi, Kardiyovasküler Fizyoloji, Solunum Fizyolojisi, Üriner sistem Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Endokrin sistem, Üreme Fizyolojisi,Hematoloji ve Savunma Sistemi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hücre, Doku, Organ ve Sistemler Yok
2) İskelet Sistemi Yok
3) Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I Yok
4) Kas Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II Yok
5) Eklemler Yok
6) Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi I Yok
7) Dolaşım Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi II Yok
8) Solunum Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi Yok
9) Sindirim Sistem Anatomisi ve Fizyolojisi Yok
10) Boşaltım sistemi ve Üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi Yok
11) Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi I Yok
12) Sinir sistem anatomisi ve fizyolojisi II Yok
13) Endokrin sistem anatomisi ve fizyolojisi Yok
14) Duyu sistem anatomisi ve fizyolojisi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi

Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr. Mehmet Yıldırım (2012). Sağlık Yüksek Okulları İçin Resimli İnsan Anatomisi. Cerrahpaşa -İstanbul. Nobel Tıp Kitabevi

Prof. Dr. Mehmet Çakır (2013). Human Anatomi. Göktuğ Yayıncılık

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 11 11
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek 3
2) Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak 3
3) İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak 4
4) Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme 3
5) Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek 2
6) Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak 4
7) Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek 4
8) Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek 3
9) Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi 3