ODYOLOJİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR4069 | İş Koçluğu: Yerleştir, Eğit, Sürdür | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iş koçunun rolü, görev analizi, zihinsel engelin eşlik ettiği hastalıklara sahip bireylerin genel özellikleri, sosyal ve emosyonel durum, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim amaçları, engelli bireylere yönelik yasal uygulamalar, çalışma ortamından doğabilecek sorunlar ve iş arkadaşlarıyla karşılaşılabilecek iletişim problemleri hakkında bilgi sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler Genel Değerlendirme Yöntemlerini öğrenirler. 2. Zihinsel engelli bireyler için iş analizi yapabilirler. 3. Destekli çalışma ortamı oluşturabilirler. 4. İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejileri geliştirebilir, kriz yönetimi sağlayabilirler. |
Bu ders, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim planının oluşturulması, iş koçu olarak zihinsel engeli olan gençlerde görev analizinin yapılması, zihinsel engeli olan bireylere verilen işlerin yürütülebilmesi için bireylere ipuçlarının verilmesi, zihinsel engeli olan bireylerin gelişimlerinin değerlendirilmesi, iş ortamındaki problemlerde baş etme stratejileri hakkında beceri kazanmanın sağlanması ve engeli olan bireyler hakkında vaka çalışmaları hazırlanması ve tartışılmasını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Zihinsel engeli olan bireyler için iş koçluğu konseptine giriş | |
2) | İş koçluğunun tanımı ve genel kavramlar | |
3) | İş koçunun tanımı ve görevi | |
4) | İş koçunun sosyal yönleri ve yasalar | |
5) | Engelli bireylerin işe yerleştirilmesi öncesi genel değerlendirme yöntemleri | |
6) | İş analizi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Destekli çalışma ortamları | |
9) | İş koçluğu ve psikososyal yaklaşım | |
10) | İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejiler ve kriz yönetimi | |
11) | Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı | |
12) | Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı | |
13) | Zihinsel engeli olan bireyler hakkında hazırlanan vaka çalışmalarının tartışılması | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Leach, S. (2002). A supported employment workbook: using individual profiling and job matching. Jessica Kingsley Publishers. 2. Murphy, S. (2009). The Job Developer's Handbook. Practical Tactics for Customized Employment. 3. Ryan, D. J. (2000). Job search handbook for people with disabilities. Jist Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
2) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
3) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Odyoloji uygulamaları gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 1 |
9) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 1 |
10) | Odyoloji uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |