REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR4068 Destekleyici Teknoloji Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, engellilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları hakkında öğrencilere bilgi ve karar verme becerileri sunmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Engellilerin ihtiyaçları doğrultusunda asistif teknolojiye karar verebilmek.
2. Asistif teknolojide temel konseptleri belirleme yeteneği edinmek.
3. Robot-yardımlı rehabilitasyon sistemlerini açıklayabilmek.
4. Asisitif teknoloji konseptinde Dünya Sağlık Örgütü- International Classification of Function (WHO-ICF) belirlemesini yapabilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrenciye yardımcı teknolojinin temel kavramlarını öğreterek, öğrencinin engelli bireyleri ev, toplum, okul veya işyerinde rehabilitasyon mühendisliği ile destekleyerek işlevsel ve bilişsel becerilerini geliştirme yollarını öğrenmesini sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Asistif teknoloji ve rehabilitasyon mühendisliğine giriş
2) Asistif teknolojide Dünya Sağlık Örgütü - Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırılması (WHO-ICF)
3) Asistif teknolojide karar verme
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyonda robotik terapi
5) Asistif teknolojide biyomedikal mühendislik prensipleri
6) Yardımcı teknoloji ürünleri, bu ürünlerin sensör uygulamaları ve dizayn fikirleri
7) Ara Sınav
8) Robot yardımlı rehabilitasyon sistemleri
9) Bilgisayar erişilebilirlik araçları, duyusal yardımlar, mobil cihazlar, etkinlik izleme
10) Yürümeye yardımcı cihazlar
11) Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları
12) Vagus sinir uyarımı: Yeni ürün ve teknoloji geliştirme
13) Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları
14) Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. WHO (2001) International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Geneva: World Health Organization
2. Henderson, S., Skelton, H. & amp; Rosenbaum, P. (2008). Assistive Devices for Children with Functional Impairments impact on child and Caregiver Function. Developmental Medicine & Child Neurology, 50: 89–98 
3. LoPresti, E.F., Mihailidis, A. & Kirsch, N. (2004) Assistive Technology for Cognitive Rehabilitation: State of the Art. Nurophysiological Rehabilitation, 14 (1/2), 5–39
4. Assistive Technology Decision Tree by UnumProvident (1999) http://www.microsoft.com/enable/download/default.aspx#righttech.
Accsess time : 30 th may 2011.
5. Galvin, J. C., Scherer, M. J. (1996). Evaluating, Selecting, and Using Appropriate Assistive Technology. Maryland: An Aspen Publication

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2