LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR4068 | Destekleyici Teknoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, engellilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları hakkında öğrencilere bilgi ve karar verme becerileri sunmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Engellilerin ihtiyaçları doğrultusunda asistif teknolojiye karar verebilmek. 2. Asistif teknolojide temel konseptleri belirleme yeteneği edinmek. 3. Robot-yardımlı rehabilitasyon sistemlerini açıklayabilmek. 4. Asisitif teknoloji konseptinde Dünya Sağlık Örgütü- International Classification of Function (WHO-ICF) belirlemesini yapabilmek. |
Bu ders, öğrenciye yardımcı teknolojinin temel kavramlarını öğreterek, öğrencinin engelli bireyleri ev, toplum, okul veya işyerinde rehabilitasyon mühendisliği ile destekleyerek işlevsel ve bilişsel becerilerini geliştirme yollarını öğrenmesini sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Asistif teknoloji ve rehabilitasyon mühendisliğine giriş | |
2) | Asistif teknolojide Dünya Sağlık Örgütü - Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırılması (WHO-ICF) | |
3) | Asistif teknolojide karar verme | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda robotik terapi | |
5) | Asistif teknolojide biyomedikal mühendislik prensipleri | |
6) | Yardımcı teknoloji ürünleri, bu ürünlerin sensör uygulamaları ve dizayn fikirleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Robot yardımlı rehabilitasyon sistemleri | |
9) | Bilgisayar erişilebilirlik araçları, duyusal yardımlar, mobil cihazlar, etkinlik izleme | |
10) | Yürümeye yardımcı cihazlar | |
11) | Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
12) | Vagus sinir uyarımı: Yeni ürün ve teknoloji geliştirme | |
13) | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları | |
14) | Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. WHO (2001) International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Geneva: World Health Organization 2. Henderson, S., Skelton, H. & amp; Rosenbaum, P. (2008). Assistive Devices for Children with Functional Impairments impact on child and Caregiver Function. Developmental Medicine & Child Neurology, 50: 89–98 3. LoPresti, E.F., Mihailidis, A. & Kirsch, N. (2004) Assistive Technology for Cognitive Rehabilitation: State of the Art. Nurophysiological Rehabilitation, 14 (1/2), 5–39 4. Assistive Technology Decision Tree by UnumProvident (1999) http://www.microsoft.com/enable/download/default.aspx#righttech. Accsess time : 30 th may 2011. 5. Galvin, J. C., Scherer, M. J. (1996). Evaluating, Selecting, and Using Appropriate Assistive Technology. Maryland: An Aspen Publication |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |