Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Asistif teknoloji ve rehabilitasyon mühendisliğine giriş |
|
2) |
Asistif teknolojide Dünya Sağlık Örgütü - Uluslararası Fonksiyon Sınıflandırılması (WHO-ICF) |
|
3) |
Asistif teknolojide karar verme |
|
4) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonda robotik terapi |
|
5) |
Asistif teknolojide biyomedikal mühendislik prensipleri |
|
6) |
Yardımcı teknoloji ürünleri, bu ürünlerin sensör uygulamaları ve dizayn fikirleri |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Robot yardımlı rehabilitasyon sistemleri |
|
9) |
Bilgisayar erişilebilirlik araçları, duyusal yardımlar, mobil cihazlar, etkinlik izleme |
|
10) |
Yürümeye yardımcı cihazlar |
|
11) |
Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları |
|
12) |
Vagus sinir uyarımı: Yeni ürün ve teknoloji geliştirme |
|
13) |
Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları |
|
14) |
Seminer: Asistif teknolojide öğrenci çalışmaları |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
1. WHO (2001) International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF). Geneva: World Health Organization
2. Henderson, S., Skelton, H. & amp; Rosenbaum, P. (2008). Assistive Devices for Children with Functional Impairments impact on child and Caregiver Function. Developmental Medicine & Child Neurology, 50: 89–98
3. LoPresti, E.F., Mihailidis, A. & Kirsch, N. (2004) Assistive Technology for Cognitive Rehabilitation: State of the Art. Nurophysiological Rehabilitation, 14 (1/2), 5–39
4. Assistive Technology Decision Tree by UnumProvident (1999) http://www.microsoft.com/enable/download/default.aspx#righttech.
Accsess time : 30 th may 2011.
5. Galvin, J. C., Scherer, M. J. (1996). Evaluating, Selecting, and Using Appropriate Assistive Technology. Maryland: An Aspen Publication |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
|
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
|
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
|
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
3 |