PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME4005 Lazer-Doku Etkileşimleri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, laserlerin tedavi amacıyla tıpta kullanılmalarının altında yatan temel fiziksel prensiplerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasının sağlanmasıdır. Laser-doku etkileşim mekanizmaları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu derste başarılı olan öğrenciler şunları öğreneceklerdir.
1. Lazer radyasyonunun biyolojik dokuyla etkileşimini tanımlayan mekanizmalar
2. Lazerlerin tıpta spektroskopik ve tanısal optik uygulamaları
3. Günümüzde tıpta önemli olan lazerlerin ve optik tekniklerin seçilmiş uygulamaları

Dersin İçeriği

Dalga hareketi, elektromanyetik teori, elektromanyetik spektrum (tayf), ışığın yayılması, dokuların optik özelliklerinin ölçümü, optik, mikroskopi, laserler, laser-doku etkileşim mekanizmaları, cerrahide laserler, doku kaynağı, laser cımbızı, görüntülemede laserler, tanısal uygulamalar, elektrocerrahi-laser cerrahisi karşılaştırması, laser güvenliği.
Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, okuma, tartışma ve problem çözme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında
2) Dalga hareketine giriş, elektromanyetik dalgalar ve spektrum
3) Işığın yayılması: yansıma, kırılma, saçılma, girişim ve kırınım 2. Haftanın ders notlarını okuyun
4) LASER nedir? 3. Haftanın ders notlarını okuyun
5) Laser-doku etkileşimleri 4. Haftanın ders notlarını okuyun
6) Fotokimyasal etkileşimler 5. Haftanın ders notlarını okuyun
7) Fototermal etkileşimler 6. Haftanın ders notlarını okuyun
8) Fotomekanik etkileşimler 7. Haftanın ders notlarını okuyun
9) Oftalmolojide laserler Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun
10) Dermatolojide laserler Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun
11) Genel cerrahide laserler Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun
12) Görüntülemede laserler Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun
13) Tanılama uygulamaları Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes and supplementary documents supported by the instructor.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.