Dalga hareketi, elektromanyetik teori, elektromanyetik spektrum (tayf), ışığın yayılması, dokuların optik özelliklerinin ölçümü, optik, mikroskopi, laserler, laser-doku etkileşim mekanizmaları, cerrahide laserler, doku kaynağı, laser cımbızı, görüntülemede laserler, tanısal uygulamalar, elektrocerrahi-laser cerrahisi karşılaştırması, laser güvenliği.
Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, okuma, tartışma ve problem çözme şeklindedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında |
|
2) |
Dalga hareketine giriş, elektromanyetik dalgalar ve spektrum |
|
3) |
Işığın yayılması: yansıma, kırılma, saçılma, girişim ve kırınım |
2. Haftanın ders notlarını okuyun |
4) |
LASER nedir? |
3. Haftanın ders notlarını okuyun |
5) |
Laser-doku etkileşimleri
|
4. Haftanın ders notlarını okuyun |
6) |
Fotokimyasal etkileşimler
|
5. Haftanın ders notlarını okuyun |
7) |
Fototermal etkileşimler |
6. Haftanın ders notlarını okuyun |
8) |
Fotomekanik etkileşimler |
7. Haftanın ders notlarını okuyun |
9) |
Oftalmolojide laserler
|
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
10) |
Dermatolojide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
11) |
Genel cerrahide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
12) |
Görüntülemede laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
13) |
Tanılama uygulamaları |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|