LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME4010 | Sağlık Tesisi Yönergeleri ve Standartları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | FIRAT MATUR |
Dersin Amacı: | Sağlık Kuruluşlarında elektrik, topraklama, temiz hava, iklimlendirme, medikal gazlar v.s. gibi tesisatların ve Sterilizasyon Biriminin uluslararası standartlara uygun bir şekilde tasarımı ve denetlenmesi konularında bilgi sahibi olmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Hastane ve Sağlık Kuruluşları Tasarım ve İnşaatına yönelik kılavuz bilgiler ve minimum gereksinimler. |
Hastane veSağlık Kuruluşları Tasarımında minimum gereksinimler, yönetmelik ve standartlar; Sterilizasyon, Medikal Gaz Dağıtım Sistemi, Elektrik Tesisatı ve Topraklama, Temiz Hava Sistemleri, Atık Yönetimi, Tehlikeli Maddeler ve Risk Yönetimi, Hasta Güvenliği. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık Kuruluşlarında Tasarım Standart ve Yönetmelikleri (AIA), | |
2) | Hastane Akreditasyonu ve JCI Standartları; QHA Trent Akreditasyon Standartları | |
3) | Yoğun Bakım, Ameliyathane ve Röntgen Bölümü Tasarım Gereksinimleri | |
4) | Medikal Gaz Merkezi Dağıtım Sistemi ve Testleri , Medikal-cerrahi vakum sistemleri, Vakum Pompa Sisteminin Tasarımı, Atık Anestezik Gazların Tahliyesi, | |
5) | Temiz Oda Sistemleri ve Sınıflandırılması, Hastane Temiz Alanları, ISO 14644 | |
6) | Oda içi Partikül Sayımı ve Enfeksiyon, Canlı Mikroorganizmaların Aktif/Pasif Örneklenmesi, İzolasyon Odası Tasarım Gereksinimleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Elektrik Tesisatı, Topraklama Sistemi, İzole Besleme ve Hat İzolasyon Monitörü, İletken Döşeme | |
9) | Sterilizasyon teknikleri (Buhar, EtO, Formaldehit) | |
10) | Sterilizasyon teknikleri (Ozon, Plazma, Gamma), Plazma and EtO Sterilizasyon Yöntemlerinin Karşılaştırılması | |
11) | Sterilizasyon Bölümü Tasarımında Kılavuzlar, Sterilizasyonda Validasyon. | |
12) | Sterilite ve Raf Ömrü, Bowie-Dick testi, Kimyasal Endikatörler, Biyolojik Endikatörler | |
13) | Atık Yönetimi, Zehirli Malzemelerin Yönetimi, (OSHA), Ekranlama ve Radyasyondan Korunma, PET Ekranlama Gereksinimleri | |
14) | Ara Sınav II |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları; Power Point sunumlar. |
Diğer Kaynaklar: | Joint Commission International Accreditation Standards for Hospitals, 6th Edition, Sterilization, Part 1: Sterilization in Health Care Facilities, AAMI (Association for the Advancement of Medical Instrumentation ), 2015 Edition; EN ISO 14644 Standards; EN ISO 7396; Guidelines for the Design and Construction of Health Care Facilities, American Institute of Architects and the Facility Guidelines Institute, 2014; NFPA 99 Standard For Healthcare Facilities, 2015 edition; ECRI Health Devices IPM. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |