REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME4006 Tıbbi Görüntüleme İlkeleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BORA BÜYÜKSARAÇ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Dersin Amacı: • Görüntüleme modalitelerinin temel tekniklerini tanıtmak.
• Her modalitenin fizik prensiplerini, görüntü oluşturma teorilerini ve seçilmiş uygulamalarını sunmak.
• Yaygın olarak kullanılan görüntüleme modalitelerinin ana bileşenlerinin işlevlerini öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Yaygın olarak kullanılan görüntüleme modalitelerinin ana bileşenlerinin işlevlerini öğrenir.
• Görüntüleme modalitelerinin fizik ve görüntü oluşturma teorilerini bilir.
• Her bir modalitenin görüntüleme parametrelerine karar verme yeteneğini kazanır.

Dersin İçeriği

Temel teşkil edecek fizik bilgisi, görüntü oluşum teorileri ve her yaklaşımdan seçme uygulamalar ders içeriğinde sunulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbi görüntülemeye giriş, modalitelere (radyografi, floroskopi, mamografi, bilgisayarlı tomografi) genel bakış.
2) Modalitelere (Manyetik Rezonans Görüntüleme, ultrason görüntüleme, dopler ultrason) genel bakış.
3) Nükleer tıp görüntüleme, SPECT, PET, birleştirilmiş görüntüleme modaliteleri, görüntü özellikleri (kontrast, uzaysal çözünürlük)
4) X-ray üretimi, x-ray tüpleri, ve x-ray üreteçleri, Bremsstrahlung spektrumu, karakteristik x-ray spektrumu
5) x-ray tüpleri, katot, anot
6) Anode konfigürasyonları: sabit ve dönen, odak noktası boyutu ölçümü
7) Anot açısı, alan kapsama ve odak noktası boyutu, heel etkisi, odak dışı radyasyon, yönlendiriciler
8) Filtreleme, x-raylerin zayıflaması, doğrusal zayıflama katsayısı, kütlesel zayıflama katsayısı, yarı-değer katmanı, x-ray emisyonunu etkileyen faktörler, nitelik, nicelik ve ışıklama
9) Mamografi, odak noktası değerlendirmeleri
10) Tüp çıkışı, tüp filtrasyonu ve ışın niceliği, büyütme teknikleri
11) Bilgisayarlı tomografi tasarımları, temel kavramlar ve tanımlar
12) Bilgisayarlı tomografide x-ray tüpleri, filtreler ve yönlendiriciler, x-ray etkileşimleri (rayleigh saçılımı, compton saçılımı)
13) X-ray etkileşimleri (fotoelektrik etki)
14) Hounsfield birimi (HU)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jerrold T. Bushberg, J. Anthony Seibert, Edwin M. Leidholdt Jr., John M. Boone
“The Essential Physics of Medical Imaging” ISBN: 9780781780575, 3rd Edition,
Publisher: Lippincott Williams & Wilkins (2012).

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2