PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3008 | Tedavi Edici Tıbbi Cihazlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BORA BÜYÜKSARAÇ |
Dersin Amacı: | Tedavi edici tıbbi cihazların çalışma prensiplerini, fonksiyonlarını ve ihtiyaç duyulma sebeplerini öğretmek, Tanı koyma ile tedavi edici cihazlar arasındaki fonksiyon farklılıklarını tanımlamak, Tedavi edici cihazların tasarım amaçlarını öğretmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tedavi edici tıbbi cihazların çalışma prensiplerini, fonksiyonlarını ve ihtiyaç duyulma sebeplerini öğrenir, Tanı koyma ile tedavi edici cihazlar arasındaki fonksiyon farklılıklarını tanımlayabilir, Tedavi edici cihazların tasarım amaçlarını tanımlayabilir. |
Tedavi edici cihazlar ve çalışma prensipleri. Kalp pilleri, defibrilatörler, kalp-yardımcı cihazlar, hemodiyaliz, litotripsi (böbrek taşı kırma), suni solunum cihazları, ilaç infüzyon pompaları, elektrocerrahi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedavi edici tıbbi cihazlara giriş | |
2) | Kalp pilleri, kalp anatomisi, kalp bloğu | |
3) | Asenkron kalp pili | |
4) | Zamanlama devresi, çıkış devresi, çıkış kabloları ve elektrotlar | |
5) | Senkron kalp pilleri | |
6) | Kalp pili zamanlama döngüleri, tek kısımlı zamanlama, çift kısımlı zamanlama | |
7) | Kalp pili kaynaklı taşikardi | |
8) | Defibrilatörler, şarj/deşarj örnekleri | |
9) | Kalp-yardımcı cihazlar, aort balon pompası | |
10) | Hemodiyaliz | |
11) | Litotripsi (Böbrek taşı kırma) | |
12) | Suni solunum cihazları | |
13) | İlaç infüzyon pompaları | |
14) | Elektrocerrahi |
Ders Notları / Kitaplar: | John G. Webster, Medical Instrumentation Application and Design, 4th Edition Wiley, ISBN-13: 978-0471676003, ISBN-10: 0471676004 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |