AİLE DANIŞMANLIĞI (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG5010 Psikolojik Danışmada Çağdaş Yaklaşımlar Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, psikolojik danışma ve psikoterapi alanındaki çağdaş yaklaşımları sıralarlar, çağdaş yaklaşımları geleneksel yaklaşımlarla karşılaştırırlar, çağdaş yaklaşımların psikoterapi ve psikolojik danışma alanına yansımalarını ayırt ederler. Yaşam boyu öğrenme felsefini benimserler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Yenilikçi yaklaşımları ve gelensek yaklaşımları sentezleyerek kişisel mesleki yaklaşımını oluşturur.
Psikolojik danışma alanını etkileyen felsefi arkaplanı tanırlar.
Geleneksel yaklaşımları yenilikçi anlayışla yorumlar.
Geleneksel yaklaşımların ışığında yenilikçi yaklaşımları analiz eder.
Geleneksel yaklaşımlarla yenilikçi yaklaşımları sentezler.

Dersin İçeriği

Psikolojik danışma ve psikoterapi alanındaki güncel yaklaşımlar, felsefi paradigma değişimi, postmodernizm, yapılandırmacı yaklaşımın etkisi, sosyal yapılandırmacı yaklaşım, nörobiyolojik gelişmeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Corsini, R.J. & Wedding, D. (2000). Current psychotherapies (7th ed.). Itasca IL: F.E. Peacock..
Diğer Kaynaklar: Ivey, A. (2000). Developmental Therapy. North Amherst, MA: Microtraining Assiciate, Inc. Courtois, C., & Ford, J. Treating complex traumatic stress disorders: An evidence-based guide (2009) Guildford Press Hubble, Duncan, & Miller: The heart and soul of change: What works in therapy, 2nd Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7) - Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
8) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.