ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4473 | Dinamo CO - Mega Projeler | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersin Amacı: | PPP projeleri sayesinde, kamu ve özel sektör arasında, altyapı yatırımlarının finansmanı, uygulaması gibi aşamalarda ortaklıklar kurulmaktadır. Bu model; aynı zamanda bir risk paylaşımı, görev bölüşümü ve bütçe paylaşımı anlamına da gelmektedir. Sonuç olarak, bu derste, özünde yeni olmayan ancak değişen ekonomik ve yönetim süreçleri ile yeni bir işleyiş ve yapı kazanan, kamu- özel sektör işbirliğinin, hem merkezi hükümet hem de tüm yerel yönetimlerce en uygun şartlarda uygulamalarının tespiti ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kamu hizmetlerinin sunumunda özel sektörün rolünün incelenmesi ve iki tarafın işbirliğini hangi kesişim kümesinde ifade etmeleri gerektiğinin analizi olacaktır. 2) kamu özel sektör işbirliği modelinin kamu otoritesi tarafından seçilmesinin, şekillendirilmesinin ve değerlendirilmesinin hizmet sunumuna katkıları incelenmiş olacaktır. 3) Ele alınacak bu süreçte birbiri içine geçmiş 3 temel konuda öğrencilerin yönlendirilmesi hedeflenmektedir. Seçim: PPP projeleri ne zaman uygulanır? Ne zaman uygulanmalı? Planlama: PPP nasıl işler? Nasıl işlemeli? Değerlendirme: PPP nasıl bir performans gösterir? Nasıl bir performans göstermelidir? 4) Müzakereler, iletişim, performans ölçütleri ve risk yönetimi hususlarına odaklanılacaktır. 5) Bir PPP projesindeki başarının büyük ölçüde bağlı olduğu strateji ve görev, yapı, finansman, otorite ve kaynaklar üzerinde durulacaktır. |
Dersler boyunca incelenecek vaka analizi ve durum çalışmaları ile öğrenciler PPP projelerinin ana çerçevesini anlama ve ampirik çalışmaları gözlemleme şansını yakalayacaklardır. Her bir vaka örneğinde, öğrencilerden, başarılı ve sürdürülebilir bir kamu özel sektör işbirliği sürecinde, başarıları, eksiklikleri ve fırsatların neler olduğunu değerlendirmeleri istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-1 | |
2) | Temel Hatlarıyla Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-2 | |
3) | KOİ Mevzuat Çalışmaları ve PPP Hukuku | |
4) | PPP Projelerinde Yönetim, İnsan Kaynağı, Riskler ve İşbirliği | |
5) | PPP Projelerinde Finansman | |
6) | Kamu Yönetimi Açısından PPP Projeleri ve Bütçeleme | |
7) | Altyapı Yatırımlarında PPP Projelerinin Geleceği | |
8) | PPP Modelinde Seçim ve Karşılaştırmalı Yaklaşımlar | |
9) | PPP Projelerinde Fizibilite | |
10) | PPP Modellerinin Değerlendirilmesi | |
11) | Dünyadaki Güncel PPP Uygulamaları | |
12) | Türkiye İçin Örnek Uygulama Çalışması | |
13) | PPP Projeleri İçin Tehditler | |
14) | Genel Değerlendirme ve Edinilen Dersler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örnek PPP projeleri, vaka çalışmaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |