DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4473 | Dinamo CO - Mega Projeler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersin Amacı: | PPP projeleri sayesinde, kamu ve özel sektör arasında, altyapı yatırımlarının finansmanı, uygulaması gibi aşamalarda ortaklıklar kurulmaktadır. Bu model; aynı zamanda bir risk paylaşımı, görev bölüşümü ve bütçe paylaşımı anlamına da gelmektedir. Sonuç olarak, bu derste, özünde yeni olmayan ancak değişen ekonomik ve yönetim süreçleri ile yeni bir işleyiş ve yapı kazanan, kamu- özel sektör işbirliğinin, hem merkezi hükümet hem de tüm yerel yönetimlerce en uygun şartlarda uygulamalarının tespiti ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kamu hizmetlerinin sunumunda özel sektörün rolünün incelenmesi ve iki tarafın işbirliğini hangi kesişim kümesinde ifade etmeleri gerektiğinin analizi olacaktır. 2) kamu özel sektör işbirliği modelinin kamu otoritesi tarafından seçilmesinin, şekillendirilmesinin ve değerlendirilmesinin hizmet sunumuna katkıları incelenmiş olacaktır. 3) Ele alınacak bu süreçte birbiri içine geçmiş 3 temel konuda öğrencilerin yönlendirilmesi hedeflenmektedir. Seçim: PPP projeleri ne zaman uygulanır? Ne zaman uygulanmalı? Planlama: PPP nasıl işler? Nasıl işlemeli? Değerlendirme: PPP nasıl bir performans gösterir? Nasıl bir performans göstermelidir? 4) Müzakereler, iletişim, performans ölçütleri ve risk yönetimi hususlarına odaklanılacaktır. 5) Bir PPP projesindeki başarının büyük ölçüde bağlı olduğu strateji ve görev, yapı, finansman, otorite ve kaynaklar üzerinde durulacaktır. |
Dersler boyunca incelenecek vaka analizi ve durum çalışmaları ile öğrenciler PPP projelerinin ana çerçevesini anlama ve ampirik çalışmaları gözlemleme şansını yakalayacaklardır. Her bir vaka örneğinde, öğrencilerden, başarılı ve sürdürülebilir bir kamu özel sektör işbirliği sürecinde, başarıları, eksiklikleri ve fırsatların neler olduğunu değerlendirmeleri istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-1 | |
2) | Temel Hatlarıyla Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-2 | |
3) | KOİ Mevzuat Çalışmaları ve PPP Hukuku | |
4) | PPP Projelerinde Yönetim, İnsan Kaynağı, Riskler ve İşbirliği | |
5) | PPP Projelerinde Finansman | |
6) | Kamu Yönetimi Açısından PPP Projeleri ve Bütçeleme | |
7) | Altyapı Yatırımlarında PPP Projelerinin Geleceği | |
8) | PPP Modelinde Seçim ve Karşılaştırmalı Yaklaşımlar | |
9) | PPP Projelerinde Fizibilite | |
10) | PPP Modellerinin Değerlendirilmesi | |
11) | Dünyadaki Güncel PPP Uygulamaları | |
12) | Türkiye İçin Örnek Uygulama Çalışması | |
13) | PPP Projeleri İçin Tehditler | |
14) | Genel Değerlendirme ve Edinilen Dersler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örnek PPP projeleri, vaka çalışmaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |