PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4473 | Dinamo CO - Mega Projeler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İREM ŞANAL |
Dersin Amacı: | PPP projeleri sayesinde, kamu ve özel sektör arasında, altyapı yatırımlarının finansmanı, uygulaması gibi aşamalarda ortaklıklar kurulmaktadır. Bu model; aynı zamanda bir risk paylaşımı, görev bölüşümü ve bütçe paylaşımı anlamına da gelmektedir. Sonuç olarak, bu derste, özünde yeni olmayan ancak değişen ekonomik ve yönetim süreçleri ile yeni bir işleyiş ve yapı kazanan, kamu- özel sektör işbirliğinin, hem merkezi hükümet hem de tüm yerel yönetimlerce en uygun şartlarda uygulamalarının tespiti ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kamu hizmetlerinin sunumunda özel sektörün rolünün incelenmesi ve iki tarafın işbirliğini hangi kesişim kümesinde ifade etmeleri gerektiğinin analizi olacaktır. 2) kamu özel sektör işbirliği modelinin kamu otoritesi tarafından seçilmesinin, şekillendirilmesinin ve değerlendirilmesinin hizmet sunumuna katkıları incelenmiş olacaktır. 3) Ele alınacak bu süreçte birbiri içine geçmiş 3 temel konuda öğrencilerin yönlendirilmesi hedeflenmektedir. Seçim: PPP projeleri ne zaman uygulanır? Ne zaman uygulanmalı? Planlama: PPP nasıl işler? Nasıl işlemeli? Değerlendirme: PPP nasıl bir performans gösterir? Nasıl bir performans göstermelidir? 4) Müzakereler, iletişim, performans ölçütleri ve risk yönetimi hususlarına odaklanılacaktır. 5) Bir PPP projesindeki başarının büyük ölçüde bağlı olduğu strateji ve görev, yapı, finansman, otorite ve kaynaklar üzerinde durulacaktır. |
Dersler boyunca incelenecek vaka analizi ve durum çalışmaları ile öğrenciler PPP projelerinin ana çerçevesini anlama ve ampirik çalışmaları gözlemleme şansını yakalayacaklardır. Her bir vaka örneğinde, öğrencilerden, başarılı ve sürdürülebilir bir kamu özel sektör işbirliği sürecinde, başarıları, eksiklikleri ve fırsatların neler olduğunu değerlendirmeleri istenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş- Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-1 | |
2) | Temel Hatlarıyla Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-2 | |
3) | KOİ Mevzuat Çalışmaları ve PPP Hukuku | |
4) | PPP Projelerinde Yönetim, İnsan Kaynağı, Riskler ve İşbirliği | |
5) | PPP Projelerinde Finansman | |
6) | Kamu Yönetimi Açısından PPP Projeleri ve Bütçeleme | |
7) | Altyapı Yatırımlarında PPP Projelerinin Geleceği | |
8) | PPP Modelinde Seçim ve Karşılaştırmalı Yaklaşımlar | |
9) | PPP Projelerinde Fizibilite | |
10) | PPP Modellerinin Değerlendirilmesi | |
11) | Dünyadaki Güncel PPP Uygulamaları | |
12) | Türkiye İçin Örnek Uygulama Çalışması | |
13) | PPP Projeleri İçin Tehditler | |
14) | Genel Değerlendirme ve Edinilen Dersler |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örnek PPP projeleri, vaka çalışmaları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 163 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |