MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4471 | Huawei-Bilgi Güvenliği Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersin Amacı: | "Bu ders lisans öğrencileri için akademik ve sektörel temelde giderek önemi artan siber güvenlik konularına/çalışmalarına giriş yapmayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşım ile sürdürülecek olan bu seminerde temel sektörel-teknik kavramların yanı sıra yönetsel ve siyasal konular da detaylı şekilde incelenmektedir. Dersin amacı, vaka çalışmaları, ödevler, okumalar, sınıf içi sunumlar ve sınavlar yolu ile, öğrencilerin programları ve kariyerleri boyunca ilerledikçe bilgi güvenliği politikaları ve yönetiminde ileri düzeyde araştırma yapmalarını sağlayacak yeterli teknik farkındalık ve yönetsel yeterliliğe sahip olmasını sağlamaktır. Dersi alan öğrenciler ders içerisinde sunulan uzmanlık alanlarından (Programlama, Bulut Bilişim, Veritabanları, Web, İşletim Sistemleri) iki tane seçerek bu alanlara yoğunlaşacak ve bu alanlarda sektörel ve akademik yetkinlik edineceklerdir." |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: "1-Etkin bir güvenlik sağlamak adına siber güvenliğin temel kavramlarını, kilit uygulamaları ve süreçleri, 2) Ağları etkileyen güvenlik sorunlarını, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte temel ağ yapıtaşlarını (topolojiler, protokoller, adres dönüşümleri ve hizmetler gibi), 3) Temel kriptolojiyi ve bilgisayar ve bilgi güvenliği için neden önemli olduğunu, 4) Yazılımlarda eksiklik ve bunlara bağlı güvenlik açıklarının tiplerini, 5) Erişim denetimlerinin ve kimlik doğrulama yöntemlerinin sistemleri daha güvenli hale getirmek için nasıl kullanıldığını, 6) İşletim sistemlerini etkileyen açıklar ve bunların yönetimini, 7) Güvenlik programları ve süreçlerini yönetmek için risk planı oluşturma ve uygulamayı, 8) Bilgi güvenliğinde olay yönetiminin kilit unsurları olan tespit, iyileştirme ve kurtarma'yı, 9) Güvenliği organizasyon amaçları için kritik bir iş unsuru haline dönüştürmeyi, 10) Polika geliştirilmesini ve güvenliğin uygulanmasını şekillendiren yasal, etik ve düzenleyici konuları, "11) Güvensiz yazılımın organizasyonel ve toplumsal maaliyetlerini öğrenecektir." |
Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği, Erişim Kontrolü ve Kriptografi, Programlar ve Programlama'da Güvenlik, Bilgi Güvenliğinde Web-Kullanıcı Yönü, İşletim Sistemlerinde Güvenlik, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi Güvenliği'ne Giriş: Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği Nedir? Temel Kavramlar Nelerdir? | |
2) | Yetkilendirme, Erişim Kontrolü ve Kriptografi | |
3) | Programlar ve Programlama I | |
4) | Programlar ve Programlama II | |
5) | Web ve İşletim Sistemleri | |
6) | Ağlar I | |
7) | Ağlar II | |
8) | Veritabanları | |
9) | Bulut Bilişim | |
10) | Gizlilik | |
11) | Yönetim Şekilleri ve Kazalar | |
12) | Hukuki Konular ve Etik | |
13) | Kriptografinin Detayları | |
14) | Bilgi Güvenliği'nde Ortaya Çıkan Yeni Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | "Pfleeger, Charles P., Pfleeger, Shari L., and Margulies, Jonathan. Security in Computing 5th Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2015. Print ISBN:978-0-13-408504-3 (SC) Rice, David. Geekonomics: The Real Cost of Insecure Software. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2008. Print ISBN: 978-0-32-21735973 (GS)" |
Diğer Kaynaklar: | |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 15 |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |