FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4471 | Huawei-Bilgi Güvenliği Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN |
Dersin Amacı: | "Bu ders lisans öğrencileri için akademik ve sektörel temelde giderek önemi artan siber güvenlik konularına/çalışmalarına giriş yapmayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşım ile sürdürülecek olan bu seminerde temel sektörel-teknik kavramların yanı sıra yönetsel ve siyasal konular da detaylı şekilde incelenmektedir. Dersin amacı, vaka çalışmaları, ödevler, okumalar, sınıf içi sunumlar ve sınavlar yolu ile, öğrencilerin programları ve kariyerleri boyunca ilerledikçe bilgi güvenliği politikaları ve yönetiminde ileri düzeyde araştırma yapmalarını sağlayacak yeterli teknik farkındalık ve yönetsel yeterliliğe sahip olmasını sağlamaktır. Dersi alan öğrenciler ders içerisinde sunulan uzmanlık alanlarından (Programlama, Bulut Bilişim, Veritabanları, Web, İşletim Sistemleri) iki tane seçerek bu alanlara yoğunlaşacak ve bu alanlarda sektörel ve akademik yetkinlik edineceklerdir." |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler: "1-Etkin bir güvenlik sağlamak adına siber güvenliğin temel kavramlarını, kilit uygulamaları ve süreçleri, 2) Ağları etkileyen güvenlik sorunlarını, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte temel ağ yapıtaşlarını (topolojiler, protokoller, adres dönüşümleri ve hizmetler gibi), 3) Temel kriptolojiyi ve bilgisayar ve bilgi güvenliği için neden önemli olduğunu, 4) Yazılımlarda eksiklik ve bunlara bağlı güvenlik açıklarının tiplerini, 5) Erişim denetimlerinin ve kimlik doğrulama yöntemlerinin sistemleri daha güvenli hale getirmek için nasıl kullanıldığını, 6) İşletim sistemlerini etkileyen açıklar ve bunların yönetimini, 7) Güvenlik programları ve süreçlerini yönetmek için risk planı oluşturma ve uygulamayı, 8) Bilgi güvenliğinde olay yönetiminin kilit unsurları olan tespit, iyileştirme ve kurtarma'yı, 9) Güvenliği organizasyon amaçları için kritik bir iş unsuru haline dönüştürmeyi, 10) Polika geliştirilmesini ve güvenliğin uygulanmasını şekillendiren yasal, etik ve düzenleyici konuları, "11) Güvensiz yazılımın organizasyonel ve toplumsal maaliyetlerini öğrenecektir." |
Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği, Erişim Kontrolü ve Kriptografi, Programlar ve Programlama'da Güvenlik, Bilgi Güvenliğinde Web-Kullanıcı Yönü, İşletim Sistemlerinde Güvenlik, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi Güvenliği'ne Giriş: Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği Nedir? Temel Kavramlar Nelerdir? | |
2) | Yetkilendirme, Erişim Kontrolü ve Kriptografi | |
3) | Programlar ve Programlama I | |
4) | Programlar ve Programlama II | |
5) | Web ve İşletim Sistemleri | |
6) | Ağlar I | |
7) | Ağlar II | |
8) | Veritabanları | |
9) | Bulut Bilişim | |
10) | Gizlilik | |
11) | Yönetim Şekilleri ve Kazalar | |
12) | Hukuki Konular ve Etik | |
13) | Kriptografinin Detayları | |
14) | Bilgi Güvenliği'nde Ortaya Çıkan Yeni Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | "Pfleeger, Charles P., Pfleeger, Shari L., and Margulies, Jonathan. Security in Computing 5th Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2015. Print ISBN:978-0-13-408504-3 (SC) Rice, David. Geekonomics: The Real Cost of Insecure Software. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, 2008. Print ISBN: 978-0-32-21735973 (GS)" |
Diğer Kaynaklar: | |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 15 |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 14 | 42 |
Uygulama | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |