Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oyun ses prodüksiyonuna giriş, Sınıf müfredat değerlendirmesi, Sınıf yönetmelikleri
|
|
2) |
Oyun Sesinin Bütçe Temelleri, Bir kayıt stüdyosu kayıt ses kurulumunun iş akışı: Kayıt ve oynatma zincirleri, Kompakt bir ev stüdyosu nasıl kurulur
|
|
3) |
Kayıt (Logic X Pro DAW) Oyun ses kodekleri
Ses Kurgusu
Ses Tasarımı (Efektler ve otomasyon)
|
Proje 1: Oyun ambiyansı tasarımı / Ses Tasarımı
|
4) |
MIDI ile çalışma
Enstrümantasyon / Döngü
Palet uygulaması ve Analiz
|
Proje 2: Oyun Müziği
|
5) |
Süreç Değerlendirmesi
|
Projeler 1&2 İlerleme Değerlendirmesi
|
6) |
Ses Tasarımı / Foley
Senkronizasyon
Düzenleme
|
Proje 3: Animasyon / Film ses tasarımı |
7) |
Sınıf İçi Değerlendirme
|
Proje 3 süreç değerlendirmesi
|
8) |
Bir Oyun Karakteri için Ses FX / Seslendirme ve Müzik oluşturma , İpuçları ve ayrıntılar
|
|
9) |
Oyun endüstrisinde profesyonel ses tasarımcısı sözleşmeleri, Oyun Ses Tarihçesi
|
|
10) |
Görsel-işitsel Tasarımda Leitmotif Oyun Sesi - Vaka çalışması
|
|
11) |
Ara Yazılım Ses Yazılımı
|
Final Projesi Başlangıcı
|
12) |
İlerleme Değerlendirmesi
|
Final Projesi ilerleme Değerlendirmesi |
13) |
İlerleme Değerlendirmesi |
Final Projesi Süreç Değerlendirmesi |
14) |
İlerleme Değerlendirmesi |
Final Projesi İlerleme Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: |
Horowitz, S., & Looney, S. R. (2014). The essential guide to game audio: The theory and practice of sound for games (1st ed.). Focal Press.
|
Diğer Kaynaklar: |
Marks, A. (2009). The complete guide to game audio: For composers, musicians, sound designers, and game developers (2nd ed.). Focal Press.
Gibson, B. A. (2007). The S.M.A.R.T. guide to mixers, signal processors, microphones, and more. Course Technology PTR.
Sonnenschein, D. (2001). Sound design: The expressive power of music, voice, and sound effects in cinema. Michael Wiese Productions.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
4 |
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
5 |
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
4 |
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
5 |
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
2 |
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
2 |
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
3 |
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
5 |
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
2 |
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
4 |
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
4 |
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
2 |