DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GAD2021 Oyun Sesi Güz 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi BAŞAR ÜNDER
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı ses üretiminde yer alan kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrencilerin haftalık egzersizler ve ders sürecince devam edecek 3D proje aracılığıyla oyun ve ses tasarımı hakkında derinlemesine anlayış geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgisayar oyunu ses tasarımı alanında bilgi kazanacak,
2) Oyun geliştirme ve tasarımı esnasında ses tasarımı uygulamalarını kavrayacak,
3) Oyun içi ses üretim tekniklerini uygulayabilir hale gelecek,
4) Birden çok beceriyi bir arada kullanarak etkin oyun tasarım hakimiyeti kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf tartışmaları, projeler, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır. Etkileşimli ortamlarda ses tasarımı ve oyunlarda ses tasarımının üretim süreçleri bu ders boyunca ele alınacaktır.

Öğrenme Metodları: Ders, Okuma, Uygulama, Tartışma, Proje, Deney, Teknoloji Destekli Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun ses prodüksiyonuna giriş, Sınıf müfredat değerlendirmesi, Sınıf yönetmelikleri
2) Oyun Sesinin Bütçe Temelleri, Bir kayıt stüdyosu kayıt ses kurulumunun iş akışı: Kayıt ve oynatma zincirleri, Kompakt bir ev stüdyosu nasıl kurulur
3) Kayıt (Logic X Pro DAW) Oyun ses kodekleri Ses Kurgusu Ses Tasarımı (Efektler ve otomasyon) Proje 1: Oyun ambiyansı tasarımı / Ses Tasarımı
4) MIDI ile çalışma Enstrümantasyon / Döngü Palet uygulaması ve Analiz Proje 2: Oyun Müziği
5) Süreç Değerlendirmesi Projeler 1&2 İlerleme Değerlendirmesi
6) Ses Tasarımı / Foley Senkronizasyon Düzenleme Proje 3: Animasyon / Film ses tasarımı
7) Sınıf İçi Değerlendirme Proje 3 süreç değerlendirmesi
8) Bir Oyun Karakteri için Ses FX / Seslendirme ve Müzik oluşturma , İpuçları ve ayrıntılar
9) Oyun endüstrisinde profesyonel ses tasarımcısı sözleşmeleri, Oyun Ses Tarihçesi
10) Görsel-işitsel Tasarımda Leitmotif Oyun Sesi - Vaka çalışması
11) Ara Yazılım Ses Yazılımı Final Projesi Başlangıcı
12) İlerleme Değerlendirmesi Final Projesi ilerleme Değerlendirmesi
13) İlerleme Değerlendirmesi Final Projesi Süreç Değerlendirmesi
14) İlerleme Değerlendirmesi Final Projesi İlerleme Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Horowitz, S., & Looney, S. R. (2014). The essential guide to game audio: The theory and practice of sound for games (1st ed.). Focal Press.

Diğer Kaynaklar: Marks, A. (2009). The complete guide to game audio: For composers, musicians, sound designers, and game developers (2nd ed.). Focal Press.
Gibson, B. A. (2007). The S.M.A.R.T. guide to mixers, signal processors, microphones, and more. Course Technology PTR.
Sonnenschein, D. (2001). Sound design: The expressive power of music, voice, and sound effects in cinema. Michael Wiese Productions.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 10 3 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. 4
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. 5
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. 4
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. 5
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. 2
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. 2
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 3
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. 5
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. 2
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. 4
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. 4
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. 2