DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GAD2020 | Seviye Tasarımı | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SERVER ZAFER MASALCI |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, video oyunlarına uygulanabilecek başarılı ortamlar ve düzeyler oluşturma konusundaki kavramları ve yaklaşımları keşfedeceklerdir. Öğrenciler, haftalık egzersizler ve ders uzunluktaki bir 3D proje oluşturulması yoluyla seviye tasarımı konusunda bir anlayış geliştireceklerdir. Ders, stüdyo projeleri, bireysel ve sınıf eleştirileri, dersler, tartışmalar, çalıştaylar ve okumalar şeklinde sunulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin başarıyla tamamlayan öğrenciler; 1) Bilgisayar oyunları çevre tasarımı konseptlerini öğrenecek 2) 3D modelleme programlarını kullanmayı öğrenecek 3) Oyunun konseptine uygunçevre tasarımı geliştirmeyi becerebilecek 4) Oyun içi atmosfer yaratım süreçlerini kavrayacak 5) Oyun konsept sanatlarına hakimiyet kazanacak |
Ders boyunca öğrenciler temel oyun grafik tasarımı alanında yetkinlik kazanacaklardır. Hikaye, oynanış ve çevre tasarımı gibi alanların oyun çatısı altında bir araya getirilmesi ve pratik olarak uygulanması bu ders sayesinde mümkün olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction and Review of the Course | |
2) | Level Design Fundamentals | |
3) | Different Level Design Types & Styles | |
4) | Introduction to Blender 3D | |
5) | Modular Design on Blender 3D for asset creation | |
6) | Introduction to Unreal Engine 4 and Importing Assets to the engine | |
7) | Material Creation | |
8) | Midterm | |
9) | Design Rules in Level Design | |
10) | Lighting, Camera, and Cinematography | |
11) | Introduction to Blueprints | |
12) | Movement and Vision in Level Design | |
13) | Recap of all concepts | |
14) | Final Project Q&A |
Ders Notları / Kitaplar: | The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games, 1st Edition by Steve Horowitz (Author), Scott R. Looney (Author) |
Diğer Kaynaklar: | Level Design: Processes and Experiences, Christopher W. Totten (Book) Level Design: Concept, Theory and Practice, Rudolf Kremers (Book) Understanding Comics, Scott McCloud (Book) Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen & Eric Zimmerman (Book) Behance.com - Level Design Document Samples & Drafts (Web) The Art of Game Design, Jesse Schell (Book) +Online Resources (Youtube channels, Reddit Topics, Games, Level Design Examples) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 3 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | 5 |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | 3 |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | 5 |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | 3 |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | 2 |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | 1 |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 1 |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | 3 |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | 1 |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | 2 |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | 2 |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. | 1 |