AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4327 | 1000 Volt-Post-Prodüksiyon Sanatları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması ve yaratıcı süreçlerde rol almayı deneyimlemesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Teknik yetkinlik kazanmak 2. Post-produksiyon tecrübesine sahip olmak 3. Kamera, ışık ve çekim teknikleri üzerine detaylı çalışacaklar 4. Video kurgusuna yönelik beceri kazanmak 5. Kurgu programlarına hakim olmak |
Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması, kurgu programlarını öğrenmek ve uygulamak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1000 Volt Firmasının tanıtılması, farklı birimlerinin incelenmesi | |
2) | İş akışı ve planlaması açısından 1000Volt Firması | |
3) | Dijital ses tasarımı- kısa işlerde; video klip, reklam filmi gibi. | |
4) | Dijital ses tasarımı, sinema filmleri, TV drama filmleri vb. uzun metrajlı malışmalarda | |
5) | Özel video efektleri | |
6) | Dijital viedo kurgu formatları | |
7) | Revizyon zaman | |
8) | Dijital renk düzeltme - film için doğru rengi bulma | |
9) | Dijital renk düzeltme- farklı ışık durumlarına uygun renk düzeltme | |
10) | Dijital video kurgusu- çekim aşamasından son aşamaya kadar | |
11) | Özel video efekteleri: dijital iş akışı | |
12) | Animasyon: 2D | |
13) | Animasyon 3D | |
14) | Son revizyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Lynne S. Gross, James C. Foust; Thomas D. Burrows(2005). Video Production Discipline and Techniques(9th ed). Mccraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |