AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4315 | AdMongrel-Dijital TV Trendleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | - |
Dersin Amacı: | Medya ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin izleyici tercihleri üzerindeki etkisini ve içeriğin yeni nesil teknolojilere ve izleyici davranışlarına göre şekillenmesini incelemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. yeni nesil medya teknolojilerini tanır. 2. izleyici davranışlarındaki trendleri öğrenir. 3. ülkemizdeki yeni nesil medya teknolojisi kullanan şirketler ve çalışma alanları hakkında bilgi edinir. 4. global pazardaki rekabet alanlarını anlar. 5. interaktif içerik yaratımını öğrenir. 6. interaktif TV reklamcılığını öğrenir. |
Bu ders kapsamında, medya ve iletişim teknolojilerinin izleyici ve tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve buna bağlı olarak değişen küresel rekabet, büyük oyuncuların ve yeni ortaya çıkan oyuncuların stratejileri incelenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Medya ve iletişim teknolojilerine giriş | |
2) | İzleyici davranışları ve trendler | |
3) | Mobil ve büyük ekran mobil | |
4) | Ev sinema sistemleri pazarının durumu | |
5) | Teknoloji, içeriğin değişimini nasıl etkiliyor | |
6) | Konuk konuşmacı: Etkileşimli içerik tasarımcısı | |
7) | Etkileşimli ekleme teknolojisi: televizyonda ve akıllı televizyonlarda | |
8) | TV konuk konuşmacı: Puhu TV | |
9) | Pazarın görünümü medya ve Telco birleşmesi | |
10) | Teknolojinin değişimi sinemaları ve büyük yapım şirketlerinin iş modellerini nasıl değiştirdi? | |
11) | Ses teknolojilerinin etkisi | |
12) | Konuk konuşmacı: Dolby | |
13) | Konuk konuşmacı: Netflix yapımları | |
14) | Konuk konuşmacı: Doğan Holding |
Ders Notları / Kitaplar: | Carolyn Handler Miller, Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment 3rd. Edition |
Diğer Kaynaklar: | Jason Ohler, Digital Storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning and creativity |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Proje | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |