REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4145 Platform Ekonomisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, platform olarak tanımlanan ve bir grubu diğer bir grup ile bir araya getirerek değer yaratan sanal oluşumların temel çalışma prensiplerinin iktisadi açıdan incelenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Platformları tanımlar
2. Platform ekonomilerinin işleyişini analiz eder
3. Şebeke etkilerini tanımlar
4. Dolaylı ve doğrudan şebeke etkilerini ayırt eder
5. Platform iş modellerini analiz eder
6. Platformların davranışlarını ayırt eder
7. Platfromların rekabet stratejilerini analiz eder
8. Tutundurma faaliyetlerinin önemini kavrar

Dersin İçeriği

Temel kavram ve prensiplerin ardından, pllatformların nasıl değer yarattığı ve faaliyet gösterdikleri ekosistem incelenecektir. Ayrıca Yemeksepeti, Bitaksi, Gitti Gidiyor, eBay, Amazon, Alibaba, Uber, Airbnb, Booking gibi piyasa değerleri milyon dolar ile ölçülen yerli ve yabancı platformların iş modelleri ve rekabet stratejileri analitik bir çerçevede hem teorik hem de uygulamalı bir şekilde ela alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Platformların İşleyişinin Ekonomik Prensipleri
3) Platformların Dayandığı Teknolojiler
4) Platformların Değer Yaratması
5) Kritik Yığına Ulaşılması
6) Karlılık ve Büyüme İçin Fiyatlama
7) Platformun Ekosistemini Şekillendirilmesi
8) Platformun Tasarlanması
9) Öncü Platformların Değerlendirilmesi
10) Ödeme Sistemlerinin Dönüşümü
11) Perakendeciliğin Dönüşümü
12) Platform Ekonomisinde Rekabet Hukuku Meseleleri
13) Platformlara Kamunun Yaklaşımı
14) Platformların Geleceği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David S. Evans and Richard Schmalensee, Matchmakers: The New Economics of Multisided Platforms, Boston: Harvard Business School Press, 2016.
Diğer Kaynaklar: Alvin Roth, Who Gets What and Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design (New York: Houghton Mifflin Harcourt, 2015).

Carl Shapiro and Hal R. Varian, Information Rules (Cambridge, MA: Harvard Business School Press, 1998)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 18 18
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2