GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4216 | Paybyme -Finansal Teknoloji | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | - Fintech pazarının tanıtılması. - Ödeme Sistemlerine ilişkin temel bilgilerin edindirilmesi - Finansal Kuruluşların temel işleyişlerinin aktarılması - Fintech pazarına ilişkin vizyon ve misyon kavramları hakında bilgi verilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fintech 101 2) Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceğini, 3) Finansal Teknolojilerde Ödeme Sistemlerini 4) Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yerini 5) Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimini 6) Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliğini 7) Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşlarını 8) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyonu 9) Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamaları 10) Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilikleri 11) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirmeyi 12) Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yerini öğrenebileceklerdir. |
- Fintech Pazarı - Ödeme Sistemleri - Finansal Kuruluşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fintech 101 | Fintech nedir? Sağladığı çözümler nelerdir? |
2) | Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceği | Fintech finansal işlemler ile ilgili geleceği nasıl şekillendirecek? |
3) | Finansal Teknolojilerde Alternatif Ödeme Kanalları | Bitcoin'den mobil ödemeye, temassız işlemlerden Vposa fintech ödeme kanallarına bakış |
4) | Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yeri | Mobil ödemelerin fintech dünyasındaki yeri, dijital ürünlerde mobil ödemenin önemi. Dünyada mobil ödemelere ülke bazlı bakış |
5) | Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimi | Dolandırıcılık ve fraud vakaları, bunlarla mücadele yöntemleri, yasaların fintechlerde risk yönetimine bakışı |
6) | Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliği | Finansal teknolojide bilgi güvenliğinin önemi, hangi noktalara dikkat edildiği, veri gizliliği ve süreklilik |
7) | Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşları | Türkiye'de ödeme kuruluşları ve e-para kuruluşlarının tanımı, sermaye yapıları, işlevleri ve fintech dünyasındaki yerleri |
8) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyon | Fintech dünyasında yer alan şirketlerde yasal düzenlemeler nelerdir? Ne tür yaptırımlar vardır? Bu düzenlemelere uyum için neler yapılır? |
9) | Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamalar | Cep telefonları, beaconlar, yazar kasalar…vb sistemler ile fintech'lerin ilişkisi |
10) | Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilik | Sürekli gelişen fintech dünyasında yeni fırsatlar yaratma, yeni alternatifler sunma, beklentilere yeni çözümler üretme konularının örneklerle değerlendirilmesi |
11) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirme | Fintech'te işlem hacmi nedir? muhasebe akışı nasıl olur? Fonların korunması nasıl sağlanır? Vergilendirmeler nasıl yapılır? |
12) | Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yeri | Türkiye global fintech pazarında nerede yer alıyor? |
13) | Melek Yatırımcılar Neden “Fintech” Girişimleri İle Yakından İlgileniyor? | Fintech girişimlerinin popüler olmasının sebebi nedir? Yatırımcıların ilgilenmesinin altında neler yatıyor? |
14) | Paybyme CEO'su ile Söyleşi | Paybyme CEO'su ile fintech üzerine söyleşi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |