ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4216 | Paybyme -Finansal Teknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | - Fintech pazarının tanıtılması. - Ödeme Sistemlerine ilişkin temel bilgilerin edindirilmesi - Finansal Kuruluşların temel işleyişlerinin aktarılması - Fintech pazarına ilişkin vizyon ve misyon kavramları hakında bilgi verilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fintech 101 2) Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceğini, 3) Finansal Teknolojilerde Ödeme Sistemlerini 4) Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yerini 5) Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimini 6) Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliğini 7) Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşlarını 8) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyonu 9) Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamaları 10) Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilikleri 11) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirmeyi 12) Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yerini öğrenebileceklerdir. |
- Fintech Pazarı - Ödeme Sistemleri - Finansal Kuruluşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fintech 101 | Fintech nedir? Sağladığı çözümler nelerdir? |
2) | Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceği | Fintech finansal işlemler ile ilgili geleceği nasıl şekillendirecek? |
3) | Finansal Teknolojilerde Alternatif Ödeme Kanalları | Bitcoin'den mobil ödemeye, temassız işlemlerden Vposa fintech ödeme kanallarına bakış |
4) | Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yeri | Mobil ödemelerin fintech dünyasındaki yeri, dijital ürünlerde mobil ödemenin önemi. Dünyada mobil ödemelere ülke bazlı bakış |
5) | Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimi | Dolandırıcılık ve fraud vakaları, bunlarla mücadele yöntemleri, yasaların fintechlerde risk yönetimine bakışı |
6) | Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliği | Finansal teknolojide bilgi güvenliğinin önemi, hangi noktalara dikkat edildiği, veri gizliliği ve süreklilik |
7) | Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşları | Türkiye'de ödeme kuruluşları ve e-para kuruluşlarının tanımı, sermaye yapıları, işlevleri ve fintech dünyasındaki yerleri |
8) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyon | Fintech dünyasında yer alan şirketlerde yasal düzenlemeler nelerdir? Ne tür yaptırımlar vardır? Bu düzenlemelere uyum için neler yapılır? |
9) | Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamalar | Cep telefonları, beaconlar, yazar kasalar…vb sistemler ile fintech'lerin ilişkisi |
10) | Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilik | Sürekli gelişen fintech dünyasında yeni fırsatlar yaratma, yeni alternatifler sunma, beklentilere yeni çözümler üretme konularının örneklerle değerlendirilmesi |
11) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirme | Fintech'te işlem hacmi nedir? muhasebe akışı nasıl olur? Fonların korunması nasıl sağlanır? Vergilendirmeler nasıl yapılır? |
12) | Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yeri | Türkiye global fintech pazarında nerede yer alıyor? |
13) | Melek Yatırımcılar Neden “Fintech” Girişimleri İle Yakından İlgileniyor? | Fintech girişimlerinin popüler olmasının sebebi nedir? Yatırımcıların ilgilenmesinin altında neler yatıyor? |
14) | Paybyme CEO'su ile Söyleşi | Paybyme CEO'su ile fintech üzerine söyleşi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |