DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4216 | Paybyme -Finansal Teknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | - Fintech pazarının tanıtılması. - Ödeme Sistemlerine ilişkin temel bilgilerin edindirilmesi - Finansal Kuruluşların temel işleyişlerinin aktarılması - Fintech pazarına ilişkin vizyon ve misyon kavramları hakında bilgi verilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fintech 101 2) Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceğini, 3) Finansal Teknolojilerde Ödeme Sistemlerini 4) Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yerini 5) Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimini 6) Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliğini 7) Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşlarını 8) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyonu 9) Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamaları 10) Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilikleri 11) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirmeyi 12) Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yerini öğrenebileceklerdir. |
- Fintech Pazarı - Ödeme Sistemleri - Finansal Kuruluşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fintech 101 | Fintech nedir? Sağladığı çözümler nelerdir? |
2) | Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceği | Fintech finansal işlemler ile ilgili geleceği nasıl şekillendirecek? |
3) | Finansal Teknolojilerde Alternatif Ödeme Kanalları | Bitcoin'den mobil ödemeye, temassız işlemlerden Vposa fintech ödeme kanallarına bakış |
4) | Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yeri | Mobil ödemelerin fintech dünyasındaki yeri, dijital ürünlerde mobil ödemenin önemi. Dünyada mobil ödemelere ülke bazlı bakış |
5) | Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimi | Dolandırıcılık ve fraud vakaları, bunlarla mücadele yöntemleri, yasaların fintechlerde risk yönetimine bakışı |
6) | Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliği | Finansal teknolojide bilgi güvenliğinin önemi, hangi noktalara dikkat edildiği, veri gizliliği ve süreklilik |
7) | Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşları | Türkiye'de ödeme kuruluşları ve e-para kuruluşlarının tanımı, sermaye yapıları, işlevleri ve fintech dünyasındaki yerleri |
8) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyon | Fintech dünyasında yer alan şirketlerde yasal düzenlemeler nelerdir? Ne tür yaptırımlar vardır? Bu düzenlemelere uyum için neler yapılır? |
9) | Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamalar | Cep telefonları, beaconlar, yazar kasalar…vb sistemler ile fintech'lerin ilişkisi |
10) | Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilik | Sürekli gelişen fintech dünyasında yeni fırsatlar yaratma, yeni alternatifler sunma, beklentilere yeni çözümler üretme konularının örneklerle değerlendirilmesi |
11) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirme | Fintech'te işlem hacmi nedir? muhasebe akışı nasıl olur? Fonların korunması nasıl sağlanır? Vergilendirmeler nasıl yapılır? |
12) | Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yeri | Türkiye global fintech pazarında nerede yer alıyor? |
13) | Melek Yatırımcılar Neden “Fintech” Girişimleri İle Yakından İlgileniyor? | Fintech girişimlerinin popüler olmasının sebebi nedir? Yatırımcıların ilgilenmesinin altında neler yatıyor? |
14) | Paybyme CEO'su ile Söyleşi | Paybyme CEO'su ile fintech üzerine söyleşi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |