PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0811 | Felsefede Okumalar | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Felsefe Okumaları dersi, öğrencilere felsefi düşünce geleneğine giriş yapma ve klasik metinler üzerinden derinlemesine düşünme pratiği kazandırmayı amaçlar. Böylece öğrencilerin, bu metinleri eleştirel bir gözle okuma deneyimi yaşayarak felsefi düşüncenin karmaşıklığını kavramaları ve soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Felsefi metinlerdeki temel düşünceleri tartışacak. 2. Felsefe disiplinine dair terminolojiyi kullanacak. 3. Felsefi kavramlar ve düşünce sistemlerinin temel unsurlarını öğrenecek. 4. Felsefe tarihindeki belli başlı düşünce akımlarını ve filozofların görüşlerini öğrenecek. 5. Felsefi metinler aracılığıyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek. 6. Felsefi görüşler ve düşünce akımları arasındaki farklılıklardan faydalanma becerisi kazanacak. 7. Güncel felsefi tartışmalarla klasik metinler arasında ilişki köprüsü kurmaya çabalayacak. |
Bu derste; felsefenin temel kavramları, filozofların görüşleri, farklı felsefi akımlar tarihsel bir perspektifle ele alınacak ve tartışılacaktır. Filozofların düşüncelerinin modern düşünceye ve yaşantıya etkileri konu edilecektir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Seçilen 1. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
3) | Seçilen 1. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
4) | Seçilen 2. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
5) | Seçilen 2. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
6) | Seçilen 3. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
7) | Seçilen 3. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Seçilen 4. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
10) | Seçilen 4. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
11) | Seçilen 5. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
12) | Seçilen 5. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
13) | Seçilen 6. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
14) | Seçilen 6. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Seçilen metinlere göre şekillenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Will be shaped according to the selected texts. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 2 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 1 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 1 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | 1 |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 1 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 1 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | 1 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 1 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 5 |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 2 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 3 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 3 |