YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3005 | Denizcilik Ekonomisi | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi İLKER KADRİ BAŞARAN |
Dersin Amacı: | Dünya ticaretinin %90'a yakını denizler vasıtası ile yapılmaktadır ve denizcilik uluslararası taşımacılığının ayağını oluşturur. Ancak hayatımızda bu kadar önemli yer tutan bu sektör diğer sektörlere nazaran çok az bilinmektedir. Bu ders öğrencilerin tarihi, sosyal ve ekonomik olarak denizcilik sektörü konusunda genel bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve farkındalık oluşturacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Deniz Ticaretinin ne demek olduğunu tarihi süreci ile öğrenir. 2) Bu sektörün finansal olarak nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenir. 3) Uluslararası Deniz Ticaretinin aktörlerini öğrenir. 4) Türkiye'nin bu sektördeki konumunu anlar. 5) Sektörün geleceği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Uluslararası taşımacılıkta deniz ticaretinin rolü, bu sektörün oyuncuları, geminin finansal boyutları, ülkeler arası rekabet ve ülkemizin konumu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz Ticaretine Giriş ve Tarihi Süreç | |
2) | Deniz Ticaret Piyasaları ve Örgütlenme Yapısı | |
3) | Deniz Ticaretinde Piyasa Döngüleri | |
4) | Arz, Talep ve Navlun Oranları | |
5) | Gemi Finansmanı ve Denizcilik Şirketleri | |
6) | Risk Getiri ve Denizcilik Şirketlerinin İktisadi Yapısı | |
7) | Dökme Yük Taşımacılığı | |
8) | Genel Yük Taşımacılığı | |
9) | Genel Yük Taşımacılığı | |
10) | Gemi İnşa ve Gemi Söküm Ekonomisi | |
11) | Denizcilik Sektöründe Mevzuat ve Düzenleme | |
12) | Denizcilik Ticaretinde Tahminler ve Pazar Araştırması | |
13) | Deniz Ticaret Coğrafyası | |
14) | Türk Denizciliğine Genel Bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | Ana kaynak: Martin Stopford, Denizcilik Ekonomisi 3. baski. Maritin Stopford, Maritime Eonomics. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları Additional course materials. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, Fen Bilimleri ve Yapay Zeka Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
2) | Karmaşık Yapay Zeka sistemleri, platformları, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
3) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
4) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
5) | Karmaşık Yapay Zeka Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için sayısal veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
6) | İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanır; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. | |
8) | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. | 3 |
9) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
10) | Yapay Zeka Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Yapay Zeka Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
11) | Yapay Zeka Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. |