REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3005 Denizcilik Ekonomisi Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLKER KADRİ BAŞARAN
Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU
Dersin Amacı: Dünya ticaretinin %90'a yakını denizler vasıtası ile yapılmaktadır ve denizcilik uluslararası taşımacılığının ayağını oluşturur. Ancak hayatımızda bu kadar önemli yer tutan bu sektör diğer sektörlere nazaran çok az bilinmektedir. Bu ders öğrencilerin tarihi, sosyal ve ekonomik olarak denizcilik sektörü konusunda genel bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve farkındalık oluşturacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deniz Ticaretinin ne demek olduğunu tarihi süreci ile öğrenir.
2) Bu sektörün finansal olarak nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenir.
3) Uluslararası Deniz Ticaretinin aktörlerini öğrenir.
4) Türkiye'nin bu sektördeki konumunu anlar.
5) Sektörün geleceği ile ilgili bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Uluslararası taşımacılıkta deniz ticaretinin rolü, bu sektörün oyuncuları, geminin finansal boyutları, ülkeler arası rekabet ve ülkemizin konumu.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Deniz Ticaretine Giriş ve Tarihi Süreç
2) Deniz Ticaret Piyasaları ve Örgütlenme Yapısı
3) Deniz Ticaretinde Piyasa Döngüleri
4) Arz, Talep ve Navlun Oranları
5) Gemi Finansmanı ve Denizcilik Şirketleri
6) Risk Getiri ve Denizcilik Şirketlerinin İktisadi Yapısı
7) Dökme Yük Taşımacılığı
8) Ara sınav
9) Genel Yük Taşımacılığı
10) Gemi İnşa ve Gemi Söküm Ekonomisi
11) Denizcilik Sektöründe Mevzuat ve Düzenleme
12) Denizcilik Ticaretinde Tahminler ve Pazar Araştırması
13) Deniz Ticaret Coğrafyası
14) Türk Denizciliğine Genel Bakış

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ana kaynak: Martin Stopford, Denizcilik Ekonomisi 3. baski.
Maritin Stopford, Maritime Eonomics.
Diğer Kaynaklar: Ders notları
Additional course materials.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2