SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3005 | Denizcilik Ekonomisi | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ERTAN DEMİRKAPI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. İLKER KADRİ BAŞARAN Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Dünya ticaretinin %90'a yakını denizler vasıtası ile yapılmaktadır ve denizcilik uluslararası taşımacılığının ayağını oluşturur. Ancak hayatımızda bu kadar önemli yer tutan bu sektör diğer sektörlere nazaran çok az bilinmektedir. Bu ders öğrencilerin tarihi, sosyal ve ekonomik olarak denizcilik sektörü konusunda genel bilgi sahibi olmalarını sağlayacak ve farkındalık oluşturacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Deniz Ticaretinin ne demek olduğunu tarihi süreci ile öğrenir. 2) Bu sektörün finansal olarak nasıl bir yapıya sahip olduğunu öğrenir. 3) Uluslararası Deniz Ticaretinin aktörlerini öğrenir. 4) Türkiye'nin bu sektördeki konumunu anlar. 5) Sektörün geleceği ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Uluslararası taşımacılıkta deniz ticaretinin rolü, bu sektörün oyuncuları, geminin finansal boyutları, ülkeler arası rekabet ve ülkemizin konumu. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deniz Ticaretine Giriş ve Tarihi Süreç | |
2) | Deniz Ticaret Piyasaları ve Örgütlenme Yapısı | |
3) | Deniz Ticaretinde Piyasa Döngüleri | |
4) | Arz, Talep ve Navlun Oranları | |
5) | Gemi Finansmanı ve Denizcilik Şirketleri | |
6) | Risk Getiri ve Denizcilik Şirketlerinin İktisadi Yapısı | |
7) | Dökme Yük Taşımacılığı | |
8) | Ara sınav | |
9) | Genel Yük Taşımacılığı | |
10) | Gemi İnşa ve Gemi Söküm Ekonomisi | |
11) | Denizcilik Sektöründe Mevzuat ve Düzenleme | |
12) | Denizcilik Ticaretinde Tahminler ve Pazar Araştırması | |
13) | Deniz Ticaret Coğrafyası | |
14) | Türk Denizciliğine Genel Bakış |
Ders Notları / Kitaplar: | Ana kaynak: Martin Stopford, Denizcilik Ekonomisi 3. baski. Maritin Stopford, Maritime Eonomics. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları Additional course materials. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |