PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HUK1005 | Genel Hukuk Bilgisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ Dr. Öğr. Üyesi ELİF KÜZECİ Doç. Dr. ÖZ SEÇER Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA Dr. Öğr. Üyesi AHU AYANOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders ile Hukuk Fakültesi dışındaki öğrencilerin, hukukun güncel konuları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hukuk hakkında genel bilgi sahibi olurlar. 2. Günlük hayatlarında karşılarına çıkabilecek hukuki problemleri çözerler veya gerekli mercileri bilirler. 3. Kendi bölümlerindeki hukuk temelli dersleri daha kolay anlarlar. |
Bu derste günlük hayatımızda yararlı olabilecek hukuki bilgiler öğretilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Ceza Hukuku | |
3) | Ceza Hukuku | |
4) | Ceza Hukuku | |
5) | Kişisel Verileri Korunması Hukuku | |
6) | Kişisel Verileri Korunması Hukuku | |
7) | Kişisel Verileri Korunması Hukuku | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Medeni Hukuk | |
10) | Medeni Hukuk | |
11) | Medeni Hukuk | |
12) | Borçlar Hukuku | |
13) | Borçlar Hukuku | |
14) | Borçlar Hukuku |
Ders Notları / Kitaplar: | Konu ile ilgili eserler. - Publication related to the subject. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |