REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SAB1001 Sağlığa Giriş Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersin Amacı: Sağlığa giriş dersi ile öğrencilere, kendilerinin ve toplumdaki bireylerin sağlığını korumaları ve geliştirmeleri için; sağlık ve hastalık ile ilgili temel kavramlar, genel ve kişisel hijyen, beslenme, fiziksel aktivite ve sağlık, ilkyardım, gelişim süreci ve ruh sağlığı, sağlık okuryazarlığı, hasta hakları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Sağlığın temel ilkeleri
Sağlıkta genel ve kişisel hijyen
Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları
Sağlık ve beslenme
Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi
Besin güvenliği ve hijyeni
Postur ve çalışma ergonomisi
Fiziksel aktivite ve sağlık
Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım
Çocuk Hakları
Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri
Aile Yaşam Döngüsü
Sağlık Okuryazarlığı
Sağlıkta Hasta Hakları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın temel ilkeleri
1)
2) Sağlıkta genel ve kişisel hijyen
3) Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları
4) Sağlık ve beslenme
5) Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi
6) Besin güvenliği ve hijyeni
7) Postur ve çalışma ergonomisi
8) Fiziksel aktivite ve sağlık
9) Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım
10) Çocuk Hakları
11) Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri
12) Aile Yaşam Döngüsü
13) Sağlık Okuryazarlığı
14) Sağlıkta Hasta Hakları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin kaynakları haftalık olarak, derse giren öğretim elemanı tarafından its learning’e yüklenecektir.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2